Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. május 22., vasárnap

Tíz perces kuglóf

Hallottatok már a Hét pettyes kuglófról? Nem?....Nem is csoda, mert nincs is, vagyis  van, csak a tisztességes neve, Tíz perces kuglóf. Félreértésből adódik a hét pettyes név. Lányoméknál ettem ebből a finom kuglófból. Nagyon ízlett, így elkértem a receptjét. A három unokám által okozott hatalmas hangzavarban, Nászasszonyom elmondta, hogy a receptet a barátnőjétől kapta, de az interneten is fent van, a neve Hét pettyes  kuglóf. Kicsit elkerekedett a szemem, hogy vajon miért hét pettyes, talán a csokis részt hét részben kell bele önteni..... de hát annyi furcsaság van a világban, amihez képest, ez nem is olyan különös. Gondoltam, ha a neten fent van, akkor felesleges leírni, majd ott megnézem. Kerestem, de semmi ilyesmit nem leltem. Másnap ismét találkoztunk, és mondtam, hogy én ugyan kerestem, de nem találtam a receptet. Kislányom azon nyomban elővette a telefonját és rákeresett a receptre. Nem értette, hogy én miért nem találtam, amikor kapásból legalább 10 ilyen receptet felkínált a rendszer. Akkor láttam, hogy ez bizony nem hét pettyes, hanem tíz perces. Olyan nevetésben törtem ki, hogy néhány percig meg sem tudtam szólalni. Aztán tisztáztunk a félre-hallást. Azóta többször megsütöttem, és mindig osztatlan sikere volt. Én pedig mindig jót derülök magamban, a Hét pettyes - Tíz perces kuglófon.


Hozzávalók:
Tésztához:
4 tojás
20 dkg kristálycukor
20 dkg liszt
1 dl étolaj
1 dl tej
1 citrom reszelt héja
fél csomag sütőpor
csipet só
2 evőkanál holland kakaópor
Tetejére:
4-5 evőkanál baracklekvár
10 dkg étcsokoládé


A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját a cukorral fehéredésig keverjük. Hozzáadjuk az étolajat, és a tejet. A liszthez keverjük a reszelt citromhéjat, a csipetnyi sót, és a tojásos adjuk. A 4 tojás fehérjéből kemény habot verünk, és laza mozdulatokkal a tésztába forgatjuk. Egy kuglófformát alaposan kizsírozunk, kilisztezünk, és beleöntjük a tészta 2/3 részét. A maradék tésztába belekeverjük a kakaóport, és a fehér tésztára csorgatjuk. 
A sütőt előmelegítjük (170 fok) és kb. 40 perc alatt készre sütjük a kuglófot.
Rácsra borítjuk, és még forrón megkenjük baracklekvárral, hogy jól beszívja a tészta. Amikor kihűlt olvasztott csokit csorgatunk a lekvár tetejére. 


Csoki és lekvár nélkül is nagyon finom, akkor porcukorral meghintve kínáljuk. De a citromos cukor máz is remekül illik hozzá. (20 dkg porcukor, 4 evőkanál citromlé alaposan kikeverve.)


Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése