Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2024. július 3., szerda

Bazsalikomos cukkini krémleves

Már korábban említettem, hogy a főzés mellett másik szenvedélyem a kertészkedés. A szorgos munkának beérik a gyümölcse, és persze a zöldsége. A retket, salátát és borsót  már régen ki szedtem, és a helyére más zöldségeket ültettem. Most a cukkini és a zöldbab  ontja a terméseket. Csak kimegyek a kertbe, leveszek 1-2 zsenge zöldséget, és készítek belőle valami finom ebédet. Ma egy finom krémlevest főztem a karcsú cukkiniból.  A cukkini nem túl karakteres ízű zöldség, de a fűszerkertemben termelt zöldfűszerekkel remekül ízesíthető. Nagyon jól illik hozzá a hagyma, fokhagyma, kakukkfű, bazsalikom, oregánó, majoránna is. Én most hagymával, bazsalikommal, oregánóval  tettem zamatossá a levest. A krémességét tejszínnel, és kevés reszelt sajttal fokoztam. Annyi főzős műsort néztem, hogy már én is tudom, hogy a tökéletes krémes étel akkor élvezhető, ha egy kis ropogós elemmel is kiegészítjük. Ezt a szerepet nálam a pirított kenyérkocka töltötte be. De én nem vagyok sztár szakács, csak egy lelkes háziasszony, aki a családjának szeretne finomat főzni, úgyhogy én nem azért adok hozzá, mert kell, hanem, mert így szeretjük. :)



Hozzávalók:
2 közepes, zsenge cukkini
5 dkg vaj
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
bors
bazsalikom
oregánó
tejszín


A cukkinit hosszában négyfelé vágjuk, ha magvas, akkor kikaparjuk a magokat, és a cukkini húsát vékonyan felszeleteljük. A vöröshagymát kevés vajon üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk a fokhagymát, majd a cukkinit, sózzuk, borsozzuk, ízesítjük a zöldfűszerekkel, és puhára pároljuk. 1 teáskanál lisztet szórunk rá, és felöntjük annyi vízzel, amennyi levest szeretnénk. Teljesen puhára főzzük a cukkinit, majd botmixerrel turmixoljuk. Hozzáöntjük a tejszínt, és összeforraljuk. Tálaláskor krutonnal, és reszelt sajttal kínáljuk.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése