Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2024. június 18., kedd

Kakaós cukkinis sütemény

Mostanában rengeteg cukkinit szüreteltem a kertből. Már sok finomságot készítettem belőle, de az édesség még hiányzott a repertoárból. Évekkel ezelőtt hallottam először a cukkinis sütiről, és akkor meg is kaptam a receptjét, de eddig soha nem jutottam el odáig, hogy meg is süssem. Most viszont, hogy itt a sok zsenge cukkini, előbányásztam a receptet, és neki láttam az elkészítésének. Örülök, hogy megsütöttem, mert nagyon finom lett. Egyáltalán nincs cukkini íze, csak finom szaftos és puha tőle a tészta. Biztos, hogy máskor is el fogom készíteni.


Hozzávalók:
25 dkg reszelt cukkini
 fél mokkáskanál só
16 dkg porcukor
3 tojás
1 dl olaj
20 dkg liszt
fél csomag sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
3 evőkanál kakaópor


A cukkinit megszórjuk sóval, majd kb. 15 percig pihentetjük. Utána kicsavarjuk. 
Az egész tojásokat, a cukorral habosra keverjük. Hozzáöntjük az olajat, beleszitáljuk a sütőporral, szódabikarbónával és kakaóporral összekevert lisztet és összekeverjük. Legutoljára hozzáadjuk a kicsavart cukkinit. Egy kb. 20-30 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral és beleöntjük a tésztát. A sütit 170 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Ha kihűlt kockára vágva, és kicsit megporcukrozva kínáljuk.


Jó étvágyat kívánok hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése