Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2024. október 3., csütörtök

Sültalmás kuglóf

A mai esős nap tökéletes alkalom volt, hogy megsüssem a sültalmás kuglófot. Nem csak bemelegítette a konyhát, de finom illatával is betöltötte az egész lakást. 
Úgy gondoltam, legalább holnapig kitart a süti, ugyanis jön a barátnőm és ezzel szerettem volna megkínálni. A tervem dugába dőlt, mert a családomnak, főleg Vencel és Lenke unokámnak nagyon ízlett a süti, és estére egy morzsa sem marad belőle
Nagyon jót nevettem, mert kicsi Lenke így kérte: Mama kérek kullófot. Egyből a Bazi nagy görög lagzi című film  jutott az eszembe - kullóf süti, majd teszünk bele virágot. 
A Nők Lapjában találtam ezt a receptet, vagyis majdnem ezt, mert egy kicsit átalakítottam. Az újságban lévő recept nekem túl édesnek tűnt, ezért a cukor mennyiségét csökkentettem.
(Ha valakinek mégis az édesebb, eredeti változat izgatná a fantáziáját, akkor elmondom, hogy a tésztájába 20 dkg cukor, a sültalmához pedig 10 dkg cukrot  írt a recept.  Ha kipróbáljátok, majd mondjátok el, hogy nektek melyik változat tetszik jobban.)


Hozzávalók:
25 dkg vaj
15 dkg kristálycukor
4 tojás
1 dl tejföl
1 citrom reszelt héja
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só
80 dkg alma
2 dkg vaj
3 evőkanál kristálycukor
csipet fahéj


Az almát meghámozzuk, és kb. 1x1 cm-es kockára vágjuk. Egy mélyebb kicsi edényben felolvasztjuk a vajat, beletesszük az almát, hozzáadjuk a kristálycukrot és lassú fűzön karamellizáljuk.  Egy kevés fahéjjal ízesítjük, majd langyosra hűtjük.
A vajat habosra keverjük a cukorral, majd egyenként hozzáütjük a tojásokat, és tovább keverjük. Ezután beletesszük a tejfölt, és a sütőporral, sóval vegyített lisztet, és alaposan összekeverjük. Legvégül, óvatosan hozzákeverjük a sült alma felét. Vajjal kikent, liszttel megszórt kuglófformába öntjük a tésztát, és 160 fokra előmelegített sütőben  kb. 50 perc alatt megsütjük.


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése