Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. november 1., szerda

Kekszes gesztenyés kocka

Még régebben kaptam egy kedves ismerőstől ennek a sütinek a receptjét. De eddig még soha nem készítettem el. Tegnap este, amikor a fagyasztó szekrényben keresgéltem találtam 2 csomag gesztenyemasszát. Első gondolatom az volt, hogy jó sok tejszínhabbal gesztenyepürét készítek belőle. Aztán eszembe jutott ez a recept, és emlékeztem, hogy akitől kaptam dicshimnuszokat zengett róla, hogy milyen egyszerű az elkészítése és mennyire finom. És valóban ez mind be is igazolódott. Azt hiszem nem ez volt az utolsó alkalom, hogy elkészítsem.
 
 
Hozzávalók:
Kekszes réteghez:
25 dkg háztartási keksz
25 dkg gesztenyemassza
1 evőkanál lekvár
1-2 evőkanál rum
1 evőkanál kakaópor
1,5 dl tej
Krémhez:
1 csomag vaníliás pudingpor
3 dl tej
12,5 dkg vaj
10 dkg porcukor
Tetejére:
2 dl Hulala hab
gesztenyemassza vagy csoki reszelék
 
 
A kekszet egy nagyobb zacskóba tesszük, egy konyharuhát teszünk a zacskó tetejére és klopfolóval apró darabokra törjük a kekszet. Majd hozzá tesszük a lekvárt, a tejet, a kakaóport, a gesztenyemasszát és a rumot. Alaposan összegyúrjuk. Egy kb. 20-30 cm-es tárcára sütőpapírt terítünk és egyenletesen rásimítjuk a kekszes alapot.
A pudingporból és a tejből sűrű krémet főzünk. A vajat habosra keverjük a porcukorral, majd a kihűlt pudingkrémhez adjuk és a kekszes rétegre kenjük.
A Hulalából kemény habot verjünk és a puding tetejére kenjük. Ha maradt még a gesztenye masszából, akkor a hab tetejére reszelünk belőle egy keveset, ha nincs, akkor csoki reszelékkel díszítjük a tetejét.
 

Jó étvágyat kívánok Nektek!

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése