Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2024. április 22., hétfő

Csúsztatott palacsinta

Gondolom Ti is szeretitek a palacsintát... én nagyon. Sokféle palacsintát készítettem már, és mindegyiket szeretem, de mostanában a Csúsztatott palacsinta a sláger nálunk. Kedvelem a puha, krémes  tésztáját.
Többféle receptet kipróbáltam, de végül az "Ételkészítési ismeretek" című, szakács tanulóknak szóló könyvben találtam rá a tökéletes receptre. A leírás, a tésztához tejszínt is ír, de már anélkül is készítettem, és úgy is tökéletes volt a tésztája
. A megadott mennyiségből kb. 9-10 palacsinta készül, de ha megszámoljátok a képen a palacsinta rétegek számát, akkor csak 7 tészta réteget láttok. A friss, puha palacsintának kis unokámmal nem tudtunk ellenállni, ezért néhány darabnak mind a két oldalát megsütöttem, és rögvest felfaltunk.


Én most diós töltelékkel készítettem, de porcukorral kevert kakaóval, illetve szilvalekvárral és darált, cukros mákkal töltve is nagyon finom. Kedvetekre variálhatjátok a tölteléket. Én csak akkor teszek reszelt citromhéjat a tésztában, ha diós vagy mákos töltelékkel készítem. Ha porcukros kakaó kerül a lapok közé, akkor vaníliás cukorral ízesítem a palacsinta tésztáját.


Hozzávalók:
Tésztához: 
10 dkg puha vaj
15 dkg porcukor
5 tojás
30 dkg liszt
2 dl tejszín
4 dl tej
fél citrom reszelt héja
Töltelékhez:
10 dkg darált dió
5 dkg porcukor
baracklekvár
Sütéshez:
étolaj


A tojásokat szétválasztjuk. A tojások sárgáját, 10 dkg porcukorral és a vajjal habosra keverjük. Ezután hozzáöntjük a tejszínt és a tejet, a citromhéjat, majd hozzákeverjük a lisztet, és  tojásfehérjéből vert kemény habot.
A darált diót összekeverjük a porcukorral.
A palacsintasütőt kikenjük olajjal és annyi palacsintatésztát teszünk bele, hogy kb. 4 mm vastagságúak legyenek. Megvárjuk, amíg a palacsintatészta megszilárdul (a teteje "opálos" lesz). Egy tűzálló tálra csúsztatjuk az első palacsintát, megkenjük lekvárral, és megszórjuk a cukor dióval. A többi palacsintával is ugyan így járunk el, kivéve az utolsót, amelynek mind a két oldalát megsütjük. Az utolsó tetejét megszórjuk porcukorral. A sütőt 120 fokosra előmelegítjük. és átforrósítjuk a palacsintát.
Úgy szeleteljük amint a tortát, és vanília sodóval tálaljuk.


Jó étvágyat kívánok hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése