Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2024. április 26., péntek

Kókusz csemege

Böngészés közben akadtam rá erre a receptre. Először azt gondoltam, hogy a szokásos keksztekercs, de ez a recept egyáltalán nem tartalmaz kekszet. 
Az elkészítése nagyon egyszerűnek, és gyorsnak ígérkezett, így neki is láttam az elkészítésnek. Amint összeállt a massza, és megkóstoltam, - igaz kicsit még meleg volt -  rögtön tudtam, hogy most sem csalt a "szimatom", mert egy csodás receptre akadtam.  Az ajánlás azt ígérte, hogy gyorsan elkészíthető finomság lesz belőle, és tényleg az lett. Csak azt volt nehéz kivárni, hogy teljesen kihűljön, és szeletelhető legyen. 


Számomra azt a  gyerekkori emléket idézi ez a csemege, amikor  vásárban vagy búcsúban, a kimérve árult kókuszos édességet vette a nagypapám. Azt az ízt soha nem felejtem, ha erősen rágondolok, most is érzem a számban. Ez, az általam készített Kókusz csemege valóban  hasonlít a régi ízhez, de szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy ez finomabb. 


Hozzávalók:
3 evőkanál liszt
7 evőkanál cukor
2 csomag vaníliás cukor
3 dl tej
14 dkg vaj  
20 + 2 dkg kókuszreszelék
2 evőkanál kakaópor
ízlés szerint rum


A lisztet összekeverjük a kristálycukorral, és a tej felével csomómentesre keverjük. A többi tejet felforraljuk, majd hozzáöntjük a lisztes keveréket, és folyamatos keverés mellett csomómentesre főzzük. Még melegen hozzákeverjük a vajat, majd, amikor elolvadt benne, beletesszük a vaníliás cukrot, a kókuszreszeléket és a rumot. A masszát elfelezzük, és egyik felébe belekeverjük a kakaóport. Lehűtjük, hogy már ne ragadjon. 
A két masszát tetszőlegesen formázzuk. 


Folpackon kinyújtjuk mind a két lapot, majd egymásra téve összetekerjük, vagy az egyik lapot elnyújtjuk, a másikból henger formázunk és a kinyújtott lappal beburkoljuk, vagy golyókat is készíthetünk belőle. Mindenki kedve és fantáziája szerint formázhatja. Nekem volt egy kis "segítségem", Venci unokám személyében, ezért nem lettek tökéletesen formásak a rudacskák, de az együtt alkotás öröme mindezt feledteti.
A rumot helyettesíthetjük aromával, a vajat pedig margarinnal. Glutén és tejmentesen is elkészíthetjük, ha a lisztet rizsliszttel, a vajat margarinnal,  a tejet pedig kókusz tejjel helyettesítjük.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése