Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. március 4., hétfő

Bogyós krémleves

Azt tartják a gyümölcsleves tipikus nyári étel, amivel én egyáltalán nem értek egyet. Persze, nyáron a jéghideg gyümölcslevesek igazán üdítőek, de az év többi időszakában is színesíthetjük vele az étrendünket. Nekem hatalmas szerencsém van, mert a kertünkben rengeteg gyümölcs terem, amit lefagyasztunk vagy befőttet készítünk belőle. Így télen sem kell lemondanunk ezekről az üde ízekről. Most olyan gyümölcslevest készítettem, ami csupa bogyós gyümölcsből - eperből, szederből, málnából, ribizliből és meggyből - készült. Úgy gondoltam, hogy krémlevest készítek, de hagytam néhány szemet mindenből és a kész levesbe kevertem. A gyümölcsök voltak a levesbetét. Valami ropogós dologgal izgalmassá akartam tenni a levest, de nem feltétlenül a megszokott pirított mandulára gondoltam. Ekkor eszembe jutott, hogy tegnapról van néhány szelet kalács, ezért ebből készítettem édes krutont. Így sokkal izgalmasabb lett a krémes leves, a gyümölcsökkel és roppanós kalácskockákkal.


Hozzávalók:
80 dkg friss vagy mirelit bogyós gyümölcs
5-6 szegfűszeg
fél citrom reszelt héja
1 rúd fahéj
ízlés szerint méz vagy cukor
2 evőkanál puncs ízű pudingpor
1 kicsi pohár natúr krémjoghurt
4 szelet kalács
2 teáskanál kristálycukor
tejszínhab


A gyümölcsök harmadát félre tesszük, a többit egy kisebb fazékba rakjuk, kevés vizet öntünk rá és megpároljuk. A puha gyümölcspépet összeturmixoljuk, majd apró lyukú szitán átpasszírozzuk. A sűrű pürét felöntjük annyi vízzel (kb. 2,5 - 3 liter) amennyi levest szeretnénk. Ízesítjük fahéjjal, citromhéjjal és szegfűszeggel, amelyeket teatojásba tesszük. Amikor felforrt a leves behabarjuk, amelyhez összekeverjük a pudingport és a joghurtot.  A habarással egyet forralunk rajta és elzárjuk alatta a lángot. Beletesszük a maradék gyümölcsöt (fagyosan vagy nyersen) és ízesítjük mézzel vagy cukorral. 
A kalácsot apró kockára vágjuk, kissé megszórjuk vízzel és megszórjuk cukorral. Forró sütőben világosra pirítjuk a kockákat.
A hideg - nem jéghideg, mert ugye még nincs nyár, majd akkor lehet jéghidegen enni - levest tejszínhabbal és a kalács krutonnal kínáljuk.


Nyáron készítettem levendulás kristálycukrot és most azzal ízesítettem a levest, csodás aromát adott neki a levendula. 


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése