Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. március 1., péntek

Káposztás pogácsa

A mi családunkban nem volt hagyománya a káposztás pogácsának. Először akkor ettem, amikor a lányomat vártam. Katin néni kolléganőm hozott belőle kóstolót. Emlékeim szerint isteni finom volt. Különböző pékségekben próbálkoztam a káposztás pogácsával, de valahogy egyik sem volt olyan, amire emlékeztem. Vendégségben is összefutottunk, én és a káposztás pogácsa, de az sem volt az igazi. Bárhol keresetem a régi ízt nem akadtam rá, vagy alig volt benne káposzta, vagy szinte édes volt a tésztája, vagy keletlen és sületlen volt. Néhány napja bekapcsoltam a tévét és egy néni káposztás pogácsát sütött, nagyjából sikerült leírnom a receptet, de egy kicsit alakítottam rajta és tegnap meg sütöttem. És végre ez az íz volt az, amire évtizedek óta vártam.


Ezentúl hagyománya lesz nálunk a káposztás pogácsának, mert biztos, hogy gyakran fogom sütni.


Hozzávalók:
50 dkg liszt
8 dkg zsír
8 dkg vaj
1 evőkanál só
1 teáskanál cukor
2 tojássárgája
kb. 3 dl tejföl
1 dl tej
2,5 dkg élesztő
50 dkg káposzta (reszelve)
1-2 evőkanál zsír
1 evőkanál cukor
ízlés szerint só 
ízlés szerint bors


Először a káposztát készítjük el. Lereszeljük, enyhén lesózzuk és néhány percig állni hagyjuk. A zsírt felmelegítjük, a cukrot beletesszük és karamellizáljuk, majd a kinyomkodott káposztát is rátesszük és elkezdjük pirítani. Amikor már szép barna ízlés szerint sóval, és borssal ízesítjük.
Az élesztőt felfuttatjuk a cukorral elkevert tejben. A lisztet átszitáljuk és elmorzsoljuk benne a zsírt és a vajat. Hozzáadjuk a sót, a tojások sárgáját, a felfuttatott élesztőt  és fokozatosan a tejfölt. A liszt minőségétől függ, hogy mennyi tejfölt fog felvenni, de könnyű jól gyúrható tésztát kell kapnunk.

A tésztát legalább 30 percig kelesztjük, majd ujjnyi vastagra nyújtjuk és egyenletesen rákenjük a párolt káposztát, és hármas hajtással összehajtogatjuk. 15 percig pihentetjük, majd megismételjük a hajtogatást. 


Ezután ismét 15 percig pihentetjük, másfél ujjnyi vastagra nyújtjuk. Egy tojásfehérjét kicsit felverünk, lekenjük vele a tésztát, éles késsel berácsozzuk, majd 5 cm-es pogácsával kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, ismét pihentetjük 10- 15 percig, majd 170 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése