Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. március 6., szerda

Majomkenyér vagy keksz szalámi

Sok évvel ezelőtt Majomkenyérként ismertem meg ezt az édességet. Aztán hallottam a Keksz szalámiról, és rájöttem, hogy a két süti egy és ugyanaz. 
Azt hiszem a keksz tekercs után ezt a másik olyan egyszerű süti, amit bárki el tud készíteni. Nem kell sütni, csak összetörni a kekszet, összekeverni a dióval, mazsolával és csoki masszával, majd formázni. 


Ezután következik igazán a neheze, mert legalább fél napot várni kell, hogy a keksz megpuhuljon. Amikor letelt a várakozási idő, jöhet a kóstolás és a dicséretek bezsebelése. 


Hozzávalók:
50 dkg háztartási keksz
15 dkg dió
15 dkg mazsola  
12 dkg cukor
5 dkg kakaópor
2,5 dl tej
25 dkg vaj


A kekszet aprító géppel darabosra daráljuk. Ha nincs ilyen eszközünk, akkor erős zacskóba tesszük a kekszet, és nyújtófával apró darabokra törjük. A diót darabosra vágjuk, és a mazsolával együtt a kekszhez keverjük. 
A cukrot a kakaóporral, és a tejjel felfőzzük, majd beletesszük a vajat. Amikor a vaj elolvadt a csokis masszát a kekszes keverékre öntjük.
Egy őzgerincformát kibélelünk folpackkal és belenyomkodjuk a kekszes keveréket. Ha keksz szalámit készítünk, akkor a folpackkra helyezzük a masszát és rudat formázunk belőle.

Néhány órára hűtőszekrénybe tesszük, majd ujjnyi vastag szeletekre vágjuk.
Mazsola mellett én most aszalt sárgabarackot és vörösáfonyát is tettem a sütibe. Ízléseteknek megfelelően aszalt szilvával, csoki darabokkal.


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!


1 megjegyzés:

  1. Gyerekkorom kedvence. Elkészitettem mivel nincs gyermekem megbolonditottam egy kupica rummal. Isteni Lett. Köszönöm a feltöltönek hogy eszembe jutatta ezt a finom de pofonegyszerü süteményt:)

    VálaszTörlés