Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. március 13., szerda

Duna hullám szelet

A szombaton úgy döntöttem, hogy nem sütök semmit, mert a férjemmel csak ketten leszünk itthon. Aztán mégis ellenállhatatlan vágyat éreztem egy kis sütésre, így vasárnap délelőtt neki is fogtam. Végül is anyunak és apunak vittem egy kis kóstolót, a lányoméknak küldtem néhány szeletet, fiamék kedden jöttek haza, addig semmi baja nem lett ennek a finomságnak a hűtőben. És persze a férjem is evett belőle, meg én is egy keveset. Igaz én sokszor úgy vagyok az édes sütikkel mint Poldi néni az Égig érő fűben a lekváros kenyérrel. Na, ez az, amit csak az én korosztályom érti. Poldi néni ebben a bájos filmben nem ette a lekváros kenyeret, ő csak kente, én meg sokszor csak sütöm a sütit, de nem eszem. Persze  mindig megkóstolom, de ennyi. Sokszor a sütés öröméért sütök. Mert szép lesz a végeredmény, mert örömmel eszik és egyébként is imádok sütni. 
A receptet csak most van időm leírni, a sütinek pedig már morzsája sem maradt. Szóval ismét érdemes volt sütit sütni.


Hozzávalók:
Piskótához:
5 tojás
25 dkg kristálycukor
0,8 dl étolaj
0,8 dl + 2 evőkanál víz
30 dkg liszt
1 csomag sütőport
2 evőkanál holland kakaópor
meggybefőtt
Krémhez:
3 dl befőtt leve
1 csomag epres pudingpor
20 dkg vaj
18 dkg porcukor
Csokimázhoz:
10 dkg étcsoki
2 evőkanál étolaj


A tojásokat szétválasztjuk, és a sárgáját a kristálycukorral fehéredésig keverjük. Hozzáöntjük az étolajat, majd rövid idővel ezután a vizet. A lisztet átszitáljuk, beleszórjuk a sütőport és a csipetnyi sót, majd az egészet a tojásos masszához keverjük. A tojásfehérjéből kemény habot verünk, és a tésztához forgatjuk. 


A piskóta felét 22x33 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük. A tészta másik feléhez hozzákeverjük a maradék 2 evőkanál vizet és a kakaóport, majd a fehér tésztára öntjük.  A meggybefőttet leszűrjük és egyenletesen megszórjuk a tészta tetejét vele.
170 fokra előmelegített sütőben készre sütjük a piskótát.
A befőtt levéből kimérünk 3 dl. Ha nincs ennyi leve, akkor vízzel kipótoljuk. A pudingport elkeverjük a meggy lével és folyamatos kevergetés közben összefőzzük.
A vajat habosra keverjük a porcukorral és kihűlt pudinghoz keverjük.
A pudingos krémet a hideg piskóta tetejére kenjük, és bevonjuk csokimázzal. A csokimázhoz felolvasztjuk a csokit, hozzákeverjük az olajat és a krém tetejére kenjük.


Jó étvágyat kívánok ehhez a finom sütihez!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése