Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. március 18., hétfő

Sertésszelet (vagy csirkemell) Gellért módra

Vasárnapra  valami gyors ebédet szántam, mert elterveztem, hogy délután kirándulunk egy jót. Már vártam a vasárnapot, mert csodás időt jósoltak a meteorológusok, és már nagyon vágytam egy jó nagy sétára. Szombaton nagy családi - Zétény, Tamás, József, Zalán - névnapozást tartottunk, ezért a vasárnapra való előre főzés  szóba sem jöhetett, csak az előre gondolkodás, hogy mit főzzek majd. Olyan étel kellett, ami gyorsan elkészül és finom. Akkor jutott eszembe ez a recept, amit már elég régen készítettem, úgyhogy szinte az újdonság erejével hatott a fiúkra. Nagyon ízlett nekik a sonkás-gombás-borsós raguval megbolondított hús, ami elég laktató, ugyanakkor nem nehéz, nem gyomorterhelő étel.


(Azt hiszem a következő elkészítésig nem fog ilyen hosszú idő eltelni.) 


Hozzávalók:
8 szelet karaj
10 dkg főtt zöldborsó
10 dkg gépsonka (egészben)
10 dkg gomba
5 dkg vaj
diónyi hagyma
1 evőkanál liszt
1 dl tej
0,5 dl tejszín
10 dkg sajt
étolaj
bors


A húst gyengén megklopfoljuk és megsózzuk, és legalább 30 percig pihentetjük. Egy serpenyőben olajat melegítünk, és a szeletek mind két oldalát néhány perc alatt megsütjük. A hagymát nagyon apróra vágjuk és a vajon megdinszteljük, majd hozzáadjuk a sonkát, néhány perc múlva a gombát, majd a borsót. Ízesítjük sóval és borssal. Amikor minden megpuhult, meghintjük liszttel és felengedjük a tejjel és a tejszínnel. 


A hússzeleteket vékonyan kiolajozott tepsibe tesszük, megkenjük a raguval és jó vastagon megszórjuk reszelt sajttal. 


Épp csak annyi időre tesszük sütőbe, amíg a sajt megpirul.
Én most krumplipürét készítettem hozzá, de a köret tetszés szerint variálható. 



Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése