Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2024. március 31., vasárnap

Lekváros linzer

A húsvéti készülődés, sütés nem egészen úgy alakult, ahogy terveztem. Hetek óta kínoz a megfázás, hol jobban vagyok, hol visszaesek. A héten a visszaesős fázisban voltam. Minden nap terveztem, hogy neki látok a sütésnek, de csak pénteken jutottam el a megvalósításhoz. Akkor viszont rendesen  belevágtam, és sütöttem jó néhány adag sütit. A linzer sütésében segítségemre volt Zalán és Vencel. Zalán már 7 éves nagyfiú, és ügyesen szúrta ki a formákat, Vencike, inkább még a 4 évesek gyurmázási technikáját alkalmazta. De mind a ketten nagyon élvezték a munkát, hiszen csupa húsvéti figurát szaggattunk a tésztából, tojást, nyuszit, pillangót, virágot.


A linzerek összeragasztására viszont már elfogyott a lelkesedésük, ezért azt már egyedül kellett megoldanom. A kóstolásban viszont lelkesen részt vettek, és a többiekkel együtt lelkesen majszolták az omlós sütiket.
Mi most "húsvétira" vettük a figurát, de kedvetek szerint bármilyen formákat készíthettek belőle.


Hozzávalók:
45 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só
20 dkg porcukor
22 dkg vaj
2 tojás
fél citrom reszelt héja
fél citrom leve
Töltelék:
ízelés szerint lekvár, csoki vagy mogyorókrém


A lisztet, és a porcukrot szitáljuk át, keverjük hozzá a sütőport, a sót, a citrom héját, és morzsoljuk el benne a vajat. Amikor teljesen eldörzsöltük a vajat, majd tegyük bele a tojásokat, és a citrom levét. Gyúrjuk össze, és legalább 1 órán keresztül pihentessük hűtőszekrényben. A pihentetési idő leteltével nyújtsuk 2-3 mm vastagra, majd szúrjunk ki belőle különféle formákat, és tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe. 170 fokra előmelegített sütőben halványra sütjük a kekszeket, majd amikor kihűltek 1-1 darabot tetszőleges krémmel, vagy lekvárral összeragasztjuk. Porcukorral megszórva kínáljuk.


A vajat lehet margarinnal (25 dkg) is helyettesíteni, de vajjal finomabb az íze.
Jó étvágyat kívánok hozzá! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése