Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. december 3., szombat

Francia mákos krémes

Bevallom hetekig szemeztem ezzel a sütivel. Többször, több helyen nézegettem. Nagyon tetszett, valami mégis visszatartott.Talán azért, mert kicsit furcsálltam, hogy szemes mák kerül a piskótába. Aztán csak rá szántam magam. Így utólag már bánom, hogy korábban halogattam a dolgot. Ez a süti maga a tökély. Amikor az alján és a tetején lévő lapok megpuhulnak a habos vaníliakrémtől, szinte szétomlik az ember szájában. És amitől tartottam a mások piskóta.....hát azvalami feonomenális. Nem olyan mint a hagyományos piskóta, inkább szivacsosabb, de nem fojtós, hanem puha és könnyű.
Szívesen ajánlom nektek, hogy készítsétek el, és kápráztassátok el szeretteiteket, barátaitokat ezzel a csodás sütivel.
 
 
Hozzávalók:
Lapokhoz
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
1 evőkanál méz
7 dkg margarin
2 tojás
1 mokkáskanál szódabikarbóna.
Mákos piskótához
15 dkg cukor
15 dkg liszt
10 dkg mák
6 tojás
3 evőkanál víz
0,5 dl olaj
fél csomag sütőport
Krémhez
3 tojássárágája
15 dkg cukor
2 csomag valnília ízű pudigpor
7 dl tej
15 dkg porcukor
25 dkg vaj
Habhoz
3 tojásfehérje
15 dkg porcukor
fél mokkáskanál ecet
 
 
A lapokhoz a lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, hozzákeverjük a porcukrot, a mézet, a szódabikarbónát, a tojásokat és jól összegyúrjuk. A tésztát két részre osztjuk, és egy kb. 22x38 cm-es tepsi hátlapján, 160 fokosra előmelegített sütőben világosra sütjük a lapokat.
Vigyázni kell, nagyon gyorsan sülnek a lapok!
A piskótához szétválasztjuk a tojások sárgáját és a fehérjét. A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk az étolajat és a vizet és tovább keverjük. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a mákkal és a tojásos masszához keverjük. A tojások fehérjét habbá verjük, és óvatosan a tésztához forgatjuk. Sütőpapírral bélelet  22x38 cm-es tepsibe öntjük a tésztát, és az előmelegített sütőben megsütjük.
 
 
A krémhez a tej kb. felét elkezdjük forralni. Közben a tojássárgáját a cukorral és a pudingporral habosra keverjük, felöntjük a maradék tejjel és a forrásban lévő tejhez öntjük, és folyamatos keverés mellett sűrű krémmé főzzük. A vajat a porcukorral habosra keverjük, majd a teljesen kihűlt pudingkrémhez keverjük.
Az egyik mézes lapra rákenjük a krém felét, erre kerül a mákos piskóta, amelyre rákenjük a maradék krémet és befedjük a másik lappal.
A sütemény tetejére kenjük a habot, amelyhez a tojásfehérjét a porcukorral és fél mokkáskanál ecettel, gőz fölött kemény habbá verjük.
Én nem tettem a süti tetejére a habot, mert úgy már túl soknak találtam a benne lévő cukrot - és már így is van benne bőven - ezért csak egy leheletnyi porcukorral szórtam le.
 
 
Remélem sokan el fog játok készíteni ez a nagyon finom és mutatós sütemény.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése