Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2016. december 15., csütörtök

Kókuszos darálós

Nagyon szeretem ezt a kekszet. Kislány koromban sokat készítettünk darálós kekszet, aztán valahogy feledésbe merült. Aztán egyszer Mama régi konyhai eszközei között pakolásztunk, amikor rátaláltam a húsdarálóra szerelhető kekszkinyomóra. Én még ma is ezzel az ősrégi húsdarálóval és formázóval készítem ezt a sütit. Annyira szép darab a régi kopott színével.
Most a darálós keksz kókuszos változatát készítettem el.
 
 
Hozzávalók:
25 dkg liszt
12,5 dkg margarin
12,5 dkg porcukor
12,5 dkg kókuszreszelék
2 evőkanál rum
1 cs. sütőpor
1 evőkanál tejföl
 
 
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd húsdarálóval, a rászerelhető kekszkinyomó segítségével rudakat nyomunk ki belőle, majd tetsztés szerinti formákat készítünk belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 170 fokosra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt világosra sütjük.
Még forrón porcukorba forgatjuk.
 
 
Ilyenkor karácsony előtt 1-2 héttel mindig elkészítem, mert jól záródó kekszes dobozban akkár hetekig is eltartható. A tetejére csokit is csorgathatunk, vagy a talpát csokiba márthatjuk...így még finomabb.
 
 
Remélem ízlik majd. Jó sütést kívánok!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése