Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. február 22., kedd

Csöröge 2

Még bő egy hétig farsangolhatunk, aztán itt a böjti időszak. Tehát, nyugodtan neki láthat bárki a különböző farsangi finomságok készítésének - vagy akár később is, mert ki mondja azt, hogy ezeket a fincsi tésztákat csak ilyenkor lehet megsütni 😉.  Természetesen készítettem szalagos  fánkot is, mert a családom imádja, de az én igazi kedvencem a csöröge. Szeretem a szép pirosra sült, ropogós tésztatekervényeket. Azt is imádom, hogy ha marad belőle, másnap is ugyan olyan, mint amikor kisütöttem. Most egy újabb Csöröge receptet kaptam, amit természetes, hogy azonnal ki is próbáltam. Az eredeti recept Borbás Marcsitól származik, annyit változtattam rajta, hogy rögtön dupla adagot sütöttem, valamint tettem bele egy evőkanál rumot, és egy kávéskanál sütőport, és egy picivel több cukrot. A sütőport azért tettem bele, mert jobban szeretem, ha egy kicsit dundibbak, levegősebbek a "fánkok". Természetesen az édes porcukor, vagy savanykás lekvár elmaradhatatlan kellékei ennek a sütinek, és nálunk sem maradhatnak el. Én nem szoktam forrón porcukrozoni,  így mindenki saját szájízének megfelelően szórhatta, kenhette, mártogathatta. 


Hozzávalók:
60 dkg liszt
1 mokkáskanál sütőpor
6 dkg porcukor
csipet só
3 dl tejföl
10 dkg vaj
6 tojássárgája
1 evőkanál szódavíz
1 evőkanál rum


A liszthez hozzákeverjük a sütőport, a sót, a porcukrot, és elmorzsoljuk benne a vajat. Ezután hozzáadjuk a tejfölt, a tojások sárgáját, a rumot, a szódavizet,, és simára gyúrjuk. A tésztát 30 percig hideg helyen pihentetjük, majd 2-3 mm vastagra nyújtjuk. Rombuszokat vágunk a tésztából, és mindegyik közepébe egy bevágást készítünk, majd azon átbújtatjuk a tészta  egyik végét.

 
Bő, forró olajban szép pirosra sütjük a csörögéket. Rácsra vagy itatóspapírra szedjük, és alaposan lecsöpögtetjük róla az olajat. 
Akár ilyenkor is megszórhatjuk porcukorra, vagy szabadválasztást engedhetünk a kóstolóknak, hogy mindenki maga dönhesse el, mennyi cukrot vagy lekvárt szeretne hozzá.


Jó sütést és jó étvágyat kívánok!


Ilyen sok csöröge lett a 60 dkg lisztből.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése