Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2022. február 5., szombat

Csirkemáj ragu gombával és kolbásszal

Szokásomhoz híven  böngésztem egy  gasztromagazint, és ott akadtam rá erre  a receptre. Az egész család imádja a csirkemájat, ezért el is határoztam, hogy kipróbálom. Természetesen nem is én lennék, ha egy az egyben ugyanúgy készíteném el, ahogy le van írva. Az eredeti receptben füstölt kolbász is szerepel, de én azzal nagyon nehéznek ítéltem, így azt kihagytam a saját verziómból. Ízlett mindenkinek, és ami nem elhanyagolható szempont, az, hogy gyorsan elkészült. Gyors, szombati ebédnek való étel. Bízom benne, hogy sokatok tetszését elnyeri majd.
Amint nézegettem a régebbi bejegyzéseket, és kerestem egy másik májas étel receptjét, rájöttem, hogy van még 2-3 hasonló étel, ami eddig nem került fel a blogra. Igyekszem ezeket is pótolni.


Hozzávalók:
25 dkg csirkemáj
25 dkg gomba
1 pár debreceni kolbász
1 nagy fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 kávéskanál majoránna
fél kávéskanál bors
2 kávéskanál őrölt paprika
zsír vagy étolaj


A hagymát félfőre vágjuk, és a zsiradékon megdinszteljük, rátesszük a zúzott fokhagymát, majd a karikára vágott kolbászt. Néhány percig takaréklángon sütjük, majd rátesszük a darabolt gombát és a májat. Fűszerezzük a majorannával, a borssal és ízlés szerint sózzuk. Ha szükséges kevés vizet öntünk alá, és puhára főzzük.
Petrezselymes krumplival tálaltam, de finom friss kenyérrel is remek.


Jó étvágyat kívánok hozzá!   

(Sajnos a képek nem sikerültek a legjobban, a legközelebbi főzés alkalmával, próbálom színesíteni. Tudom, először a szemével eszik az ember......, de garantáltan finom. 😀)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése