Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. október 28., szerda

Almás - pudingos rácsos pite

Az almás sütik tárháza végtelen, és én is sok félét sütöttem már, mert nagy rajongója vagyok az almával készült süteményeknek. A mostani pudingos, rácsos pite az egyike a legfinomabbaknak, amit valaha ettem. A receptre, egy receptmegosztó oldalon találtam rá. Megtetszett, hogy a linzer tésztán nem csak a gyümölcs van, hanem krémes puding is. Kicsit változtattam az eredeti recepten, és a zsír felét vajjal pótoltam. Így sokkal omlósabbnak találtam a tésztát. Ha szeretitek az almás sütit érdemes kipróbálnotok, mert nagyon finom és mutatós. 


Hozzávalók:
Tésztához:
50 dkg liszt
20 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
csipet só
10 dkg zsír
10 dkg vaj
1 tojás
2 evőkanál tejföl
Töltelékhez:
3 evőkanál gríz
6 közepes alma
1,2 l tej
3 csomag vaníliás pudingpor
7 evőkanál cukor
2 csomag vaníliás cukor

A tésztához átszitáljuk a lisztet, összekeverjük a sóval, a porcukorral és a sütőporral, majd elmorzsoljuk benne a zsírt és a vajat. Beleteszünk 2 evőkanál tejfölt, 1 tojást, és összegyúrjuk. A tésztát fóliába csomagoljuk és 50-60 percig hűtőszekrényben pihentetjük. 


Egy kb. 21x33 cm-es tepsit kikenünk zsírral, és a kibéleljük tészta 2/3 részével. Az almákat meghámozzuk, kivágjuk a magházukat és kisujjnyi vastag szeletekre vágjuk. A szeletekkel beborítjuk a tésztát. 
A tejből, a pudingból és a kétféle cukorból, a pudingpor tasakján található leírás alapján megfőzzük a pudingot, és még forrón az almás tésztára öntjük. A maradék tésztából rácsokat készítünk, és berácsozzuk a puding tetejét. 
Előmelegített sütőben, addig sütjük amíg a rács  szép aranybarnára nem sül. Ha kihűlt porcukorral megszórjuk és kockára vágva tálaljuk.


Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése