Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2024. február 12., hétfő

Unokák kedvence

Az Ízőrzők tv műsorban láttam ennek a kevert sütinek az elkészítését. Nekem is sok hasonló pite receptem van, ezek azok a receptek, amelyekre azt szoktam mondani, hogy mindegyik ugyan olyan, csak mégis teljesen más. Ezt a sütit a tésztájában lévő lekvár teszi "teljesen mássá". Ettől lesz szaftos és zamatos.  Igaz, hogy a süti neve Unokák kedven sütije, de ez nem csak az unokák, hanem az én kedvencem is. Remélem, ha megsütitek, nektek is a kedvencetek lesz.


Hozzávalók:
25 dkg cukor
5 dkg margarin
2 tojás 
2 csomag vaníliás cukor
4 dkg kakaó
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só
1 evőkanál baracklekvár
2,5 dl tej
1 üveg meggybefőtt vagy ennek megfelelő friss meggy


A tojásokat habosra keverjük  a cukorral. Hozzá adjuk a kakaót, vaníliás cukrot, a lágy margarint,
 és a lekvárt. Legvégül a sütőporral elkevert lisztet és a tejet.  
Egy 22x33 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, és beleöntjük a tésztát, és a tetejét kirakjuk a magozott meggyel, majd 170 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.
Ha kihűlt tetszőleges kockára vágjuk.


Jó étvágyat kívánok!

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése