Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. május 19., szombat

Finom meggyes linzer


Két héttel ezelőtti családi ünnepre kerestem valami finom süteményt. Krémes süteményt nem akartam készíteni, mert tudtam, hogy torta is lesz az ünnepi asztalon, így valami finom linzert kerestem. Erre a sütire esett a választásom, és nem csalódtam. Ez a sütemény hű a nevéhez, mert valóban finom, csak úgy eteti magát. A linzer lapok között diós krém és jó sok meggy. Most még meggybefőttből készítettem, de amint itt lesz a meggyszezon azonnal el fogom készíteni friss meggyből is.

 
Hozzávalók:
Tésztához:
35 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 evőkanál tejföl
15 dkg margarin
2 tojássárgája
5 dkg porcukor
Krémhez:
10 dkg margarin
20 dkg porcukor
3 tojás
10 dkg darált dió
50 dkg fejtett meggy
Tetejére:
10 dkg étcsoki

 
A lisztet összekeverjük a porcukorral, a sütőporral, majd beletesszük a tejfölt, a margarint, a tojások sárgáját, és rugalmas tésztát gyúrunk belőle.
A tésztát 2 részre osztjuk. Az első lapot egy 22x33 cm-es kizsírozott tepsibe tesszük, és rákenjük a diós-meggyes tölteléket, majd betakarjuk a másik lappal. A töltelékhez alaposan kikeverjük a margarint a porcukorral a tojások sárgájával. Majd hozzáadjuk a darált diót, a tojások habját legvégül pedig a fejtett meggyet.

 
A sütemény jó mélyen megszukáljuk, hogy a keletkező gőz távozni tudjon majd belőle, és 170 fokra előmelegített sütőben megsütjük.
Tepsiben hűtjük ki, majd kiborítjuk belőle és gőz fölött felolvasztott csokival bevonjuk a tetejét.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése