Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. szeptember 23., vasárnap

Bakonyi csirkeragu

Ha azt halljátok, hogy gomba, tejföl, tejszín, hús, nektek mi jut az eszetekbe? Nekem a Bakonyi ragu, de szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki szintén erre az ételre asszociál. Szeretem enni is és készíteni is ezt selymes gombás mártást, hiszen a hozzá használt húsok variációja végtelen. Korábban már én is leírtam a Bakonyi sertésszelet és a Bakonyi húsgombóc receptjét is. Most a Bakonyi csirkeragura is sor került. A bakonyi módra készült ételek közül ez a kedvencem, mert a selymes szószban lévő gomba és az  omlós csirkemell csíkok szerintem sokkal szaftosabbak, mint a sertéshúsból készült változat. 
Legtöbben csiperkegombából készítik - most én is - pedig az igazi bakonyi ragu erdei gombákból készül. Próbáljátok ki egyszer hihetetlen, hogy mekkora a különbség. De maradjunk a csiperkegombánál, mert ezt sokkal egyszerűbb beszerezni, és az ára is jóval kedvezőbb, mint az erdei gombáknak. Ha van rá lehetőségünk a fehér gomba helyett használjuk inkább barnát, mert ez zamatosabb és az állaga tömörebb.


Hozzávalók:
70 dkg csirkemell
50 dkg gomba (vegyes erdei, vagy barna, esetleg fehér csiperke)

bors

zsír
1 nagyobb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 fehér paprika
1 paradicsom
1-2 mokkáskanál őrölt paprika
3 evőkanál tejföl
1 dl tejszín

 
Kevés zsírt hevítünk egy lábosban, és a kisujjnyi vastag csíkokra vágott csirkemellet elkezdjük benne pirítani. Sózzuk, borsozzuk, és félpuhára pároljuk.  
A gombát felszeleteljük, a csirkemellhez keverjük és tovább pároljuk.
Egy másik edényben apróra vágott hagymát üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, majd a fűszerpaprikát, az apró kockára vágott paprikát és paradicsomot. Ízlés szerint sózzuk, ha szükséges kevés vizet öntünk hozzá és sűrűre főzzük. Amikor már szétfőttek a zöldségek botmixerrel pürésítjük, kevés vizet öntjük hozzá, beletesszük a húsos-gombás ragut és készre főzzük. A tejfölt elkeverjük a tejszínnel, majd a szafthoz keverjük és összeforraljuk.
Rizzsel vagy tésztával kínáljuk.

 
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése