Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. szeptember 2., hétfő

Rakott nokedli


Egy hagyományőrző gasztro-műsorban láttam ennek az ételnek az elkészítését. Egy cetlire ráfirkantottam a hozzávalókat, és az elkészítés lépéseit. Ez a kis cetli belekerült egy dossziéba, amelyben a gyorsan leírt, kinyomtatott, kivágott receptek kerülnek. Meg is feledkeztem róla, de a héten elkezdtem a selejtezést a kis dossziéban. Ekkor került a kezembe a papír, amire annyi volt írva: .........nokedli. Elolvastam és nyilvánvaló volt, hogy most el is készítem, de mivel tisztességes neve nem volt felírva, elneveztem Rakott nokedlinak.
Nagyon jó, hogy kezembe akadt a recept, mert igazán finom és laktató étel lett belőle.  


Hozzávalók:
Nokedlihoz:
50 dkg liszt
3 tojás
2 dl tej
1 dl víz
1 mokkáskanál só
Raguhoz:
1 közepes hagyma
20 dkg bacon vagy füstölt főtt tarja
15 dkg füstölt kolbász
5 dl tejföl
20 dkg trappista sajt



A nokedlit készítjük el először. A lisztbe beleütjük, az elhabart tojásokat, hozzáöntjük a tejet , a vizet, és a sót.
Bő, sós forrásban lévő vízbe, beleszaggatjuk a tésztát, és megfőzzük. Leöblítjük és egy evőkanál zsiradékot keverünk, hozzá, hogy ne ragadjon össze.
A töltelékhez megtisztítjuk a hagymát, apró kockára vágjuk a bacont vagy a sonkát és kissé megdinszteljük. Ekkor belekeverjük a nagyon apró kockára vágott kolbászt és azzal is pirítjuk 1-2 percig.



A tészta felét egy kizsírozott tepsibe tesszük, megkenjük a tejföl felével, és ráterítjük a ragut, és sajtot reszelünk rá. Az egészet befedjük a galuska másik felével. Ezt is megkenjük tejföllel és ráreszeljük a maradék sajtot. 
Előmelegített (160 fok) sütőben kb. 20-30 perc alatt megsütjük. Néhány percig várunk mielőtt kockára vágva tálaljuk.


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

4 megjegyzés: