Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. december 1., vasárnap

Raffaello szelet

Tegnap, ebéd után azon gondolkodtam, hogy mit kellene sütnöm a vasárnapi ebéd megkoronázására. Rengeteg ötlet felmerült, de az egyik túl időigényes volt, a másikhoz nem volt itthon minden alapanyag, a harmadik, negyedik és ötödik ötletet is elvetettem valamiért. 


Aztán, ahogy az asztalnál lapozgattam a sütis könyvemet rátaláltam a Raffaello szeletre. Éreztem, hogy ez lesz a jó választás, mert gyorsan és könnyen elkészíthető, ugyanakkor nagyon finom. És ahogy ott ültem, láttam a nagyon egyszerű adventi asztaldíszem - csipkével díszített egyszerű üvegmécsesek -  és mellé odaképzeltem a fehér, kókuszos tésztát, és a könnyű krémet, tetején a kókuszreszelékkel. Az elkészült süti valóban nagyon szép lett, és jól mutat a kis mécsesek társaságában. A kókuszreszeléktől olyan lett, mintha leheletnyire belepte volna a  hó. Remélem azért a hó még várat magára ........ habár jövő héten jön a Mikulás, és a gyerekek biztos örülnének, ha szánkón érkezne a nagy-szakállú.
Ja, és nem csak szép, de finom is lett a sütim.


Hozzávalók:
Tésztához:
6 tojásfehérje
20 dkg porcukor
8 dkg liszt
1 mokkáskanál sütőpor
15 dkg kókuszreszelék
csipet só
Krémhez:
6 tojássárgája
15 dkg porcukor 
1 csomag vaníliás cukor
2 csomag vaníliás pudingpor
5 dl tej
20 dkg vaj
Tetejére:
5 dkg kókuszreszelék


A tojásfehérjébe tesszük a csipet sót, és kemény habot verünk belőle. Kisebb részletekbe hozzákeverjük a porcukrot. A lisztet összekeverjük a sütőporral, a kókuszreszelékkel,  és laza mozdulatokkal a habhoz keverjük.
Egy kb. 22-33 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, és belesimítjuk a tésztát. 170 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük. Kiborítjuk a tepsiből és teljesen kihűtjük.
A krémhez a tojássárgáját habosra keverjük 10 dkg cukorral. Beletesszük a pudingport és annyi tejet, hogy simára tudjuk keverni. A többi tejet elkezdjük forralni. Amikor forr a tej, folyamatos keveréssel hozzáöntjük a tojásos-pudingos keveréket és sűrű krémet főzünk belőle. A lágy vajat kikeverjük a  maradék 5 dkg porcukorral, és a kihűlt puding krémmel kihabosítjuk.
A krémet egyenletesen a tészta tetejére kenjük, és megszórjuk kókuszreszelékkel.
Tetszőleges formára vágjuk, és akár azonnal neki is láthatunk a kóstolásnak. 


Jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése