Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2023. szeptember 20., szerda

Pilóta keksz

Valami rejtélyes oknál fogva, egy jó ideig nem lehetett Pilóta kekszet kapni. Eldöntöttem, hogy ezt a hiányt pótolni kell, így neki kezdtem a recept keresésnek. És ugye, aki keres az talál. A felkutatott recept egyszerűnek tűnt, ezért gyorsan neki is láttam a sütésnek. Hála istennek nem csalódtam, és nagyon finom kekszek készültek. Nem győztem bezsebelni az elismeréseket érte. Azóta többször is elkészítettem, és azt hiszem, maradok is a házi változatnál, habár úgy láttam ismét megjelent ez a finom édesség a boltok polcain..... 


Hozzávalók:
Tésztához:
40 dkg liszt
15 dkg porcukor
csipet só
20 dkg vaj
1 evőkanál méz
1 tojás
1 kávéskanál sütőpor
1 evőkanál kakaópor
Krém:
15 dkg vaj
12 dkg porcukor
3 evőkanál mogyorókrém
2 evőkanál kakaópor


A vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojást, a mézet, és tovább habosítjuk. A liszthez keverjük a sót, a sütőport, és a vajas - tojásos masszához adjuk.


Összegyúrjuk, majd két részre osztjuk, és az egyik felébe belegyúrjuk a kakóport.
A kétféle tésztát külön-külön kb. 3 mm vastagra nyújtjuk,  és kb. 4-5 cm-es korongokat szúrunk ki belőle. 
A tészta korongokat sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és előmelegített (160 fok) sütőben megsütjük.
Amíg a kekszek hűlnek, elkészítjük a krémet.
A lágy vajat habosra keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a kakaóport, és a mogyorókrémet. A teljesen hideg kekszeket összeragasztjuk a krémmel, olyan formában, hogy a fehér keksz kerül alulra.
Néhány órát érdemes pihentetni, hogy a keksz egy kicsit puhuljon. Csak addig valahogy türtőztetni kell magunkat.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése