Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. április 5., szerda

Madártej


Kislány koromban mindig a nagymamám készítette a madártejet. Akkor nagyon bonyolultnak tűnt, ahogy a forró tejben először megfőnek a habgaluskák, majd finom vaníliás öntet lesz belőle. Szegény Mamikám elment közülünk és én évekig nem mertem neki kezdeni a madártejnek....aztán egyszer csak rászántam magam. És kellemesen csalódtam, mert annyira egyszerű volt, hogy szinte el sem akartam hinni. Azóta rendszeresen készítem.
Nagyon szeretem,  ahogy a kellemesen sűrű, krémes vanília mártással az ember szájában szinte szétolvadnak a légies habfelhők.
Többen is kóstolták, és egyszer azt mondta valaki, a legfinomabb madártej amit valaha evett.
Olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a szüleimtől mindig kapunk friss házi tojást. Ez a madártej is azért ilyen gyönyörű sárga, mert ezekből a friss tojásokból készült.

 

 
Hozzávalók:
5 tojás
1 l tej
1 evőkanál liszt
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
10 dkg mazsola


A tojásokat szétválasztjuk. A tojásfehérjét csipetnyi sóval kemény habbá verjük és hozzákeverünk 1 púpos evőkanál cukrot. 
7 dl tejet felforralunk és kanállal beleszaggatjuk a tojáshabból készített galuskákat.  Kb. 1 percig főzzük a habgaluskákat, majd óvatosan megfordítjuk, és újabb 1 percig a másik oldalukat is megfőzzük. 
A tojások sárgáját a maradék cukorral és a vaníliás cukorral jól kikeverjük, hozzáadjuk a lisztet és a maradék 3 dl tejet. A tojásos masszát a forrásban lévő tejhez önjük és alacsony lángon, folyamatosan kevergetve addig főzzük, amíg be nem sűrűsödik. Amikor elzártuk a lángot, hozzákeverjük a megmosott mazsolát.
Jól lehűtjük, és a tetejére tesszük a galuskákat .
 

Jó étvágyat kívánok hozzá!



 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése