Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. január 12., szombat

Bajor karaj

Sokaktól hallom, hogy előre megtervezik az egész heti menüt, és ez nagy könnyebbséget jelent, hogy nem előző este, vagy éppen nap közben töri a fejét az ember, azon, hogy mit tegyen a család asztalára. Mert ugye legtöbbünknek nem az étel elkészítése jelent gondot, hanem a "mit főzzek" kérdés. Amire az általános válasz, az "amit te kívánsz", a "mindegy", "amivel nincs sok dolgod" és hasonlós segítő válaszok.  Ennek kiküszöbölésére néhányszor már én is próbálkoztam a heti tervvel, ami mindig dugába dőlt. Maradt az előző napi ételből, amit ugye nem dobunk ki, mást kívántunk meg, mint amit előre terveztem, nem úgy alakult a napom, hogy az előre kiválasztott étel főzése belefért volna .....millió dolog volt, ami porrá rombolta az előre megálmodott heti étrendet. Úgyhogy ilyen irányú tervezéssel jó időre fel is hagytam. Van egy jó kis étterem a közelünkbe, ahol heti menüt is főznek, én az ő heti tervükből szoktam ötleteket meríteni. Itt akadt meg a szemem a Bajor karajon, amit másnap el is készítettem, csak úgy terven kívül. Már nagyon régen csináltam és teljesen el is felejtettem ezt az ételt, pedig nagyon finom, és egyszerű az elkészítése. Ez olyan összerakom, megsütöm, megeszem, és elégedett vagyok ebéd. 



Hozzávalók:
6 szelet karaj
1 kg krumpli
2 hagyma (lehet vegyesen vörös és lila is)
2 gerezd fokhagyma
1 nagy pohár tejföl
só 
bors
zsír


Először a húsokat enyhén megveregetjük, sózzuk és megszórjuk frissen őrölt borssal.
Egy mély jénait vagy tepsit vékonyan kikenünk zsírral, bele tesszük a vékony karikára vágott krumpli felét. A krumplit megsózzuk és rátesszük a húsokat, és megszórjuk a vékony karikára vágott hagymával és zúzott fokhagymával. A tejfölt ízesítjük egy kevés sóval és felét rákenjük a hagymás rétegre.
Az egészet befedjük a maradék krumplival, amelyre ráöntjük a maradék tejfölt.
Az edényt lefedjük, vagy fóliával letakarjuk és 170 fokon kb. 60 percig sütjük. Ennyi idő alatt megpuhul a hús is és a krumpli is. Levesszük a takarást a rakottasról és megpirítjuk a tetejét.


Ha nem akartok sokáig a konyhába pepecselni, viszont finomat szeretnétek enni, akkor itt az idő, hogy ti is elkészítsétek.
Jó főzőcskézést és nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése