Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. január 9., szerda

Pásztorpite

Néhány napja miközben ide-oda kapcsolgattam a tv-t, az egyik csatornán Jamie Oliver főzött. Kicsit leragadtam a műsornál, és megragadta a figyelmemet, hogy juhászpitét készít. Én Pásztorpitét szoktam készíteni, így kíváncsi voltam milyen lesz Jamie juhászpitéje. És láss csodát, kisebb eltérésekkel szinte ugyan az az étel. Igaz az egyik juhász a másik meg pásztor....
El is határoztam, hogy hamarosan ismét elkészítettem. Úgy is lett, és újfent nagy sikert aratottam ezzel a remek egytálétellel.


Hozzávalók:
Raguhoz:
50 dkg darált hús (sertés, pulyka)
1 gerezd fokhagyma 
1 hagyma
2 sárgarépa
1 petrezselyemgyökér
15 dkg zöldborsó
fél doboz kukorica konzerv
1 paradicsom
1 paprika
bors
petrezselyem zöldje
3 mokkáskanál édes fűszerpaprika
0,5 dl víz
étolaj vagy zsír
Krumplipüréhez:
80 dkg krumpli
10 dkg vaj
1,5 dl tej



Az olajon üvegesre pirítjuk az apróra vágott hagymát, és hozzáadjuk a zúzott fokhagymát. Rátesszük a darált húst, sóval és borssal ízesítjük és fehéredésig sütjük.


Ekkor hozzátesszük az apró kockára vágott répát, zöldséget és együtt pároljuk tovább. Beletesszük az apróra vágott paprikát és paradicsomot, majd a borsót, és a kukoricát. Ízesítjük az őrölt paprikával, megszórjuk liszttel. Alaposan összekeverjük, felöntjük kevés vízzel, és sűrűre főzzük. Legutoljára megszórjuk az apróra vágott petrezselyem zöldjével.
A krumpliból, a vajból és a tejből a szokásos módon krumplipürét készítünk.


A ragut egy kizsírozott tűzálló edénybe tesszük, a tetejére pedig rásimítjuk a krumplipürét.
180 fokos sütőben addig sütjük, amíg a krumpli teteje szépen meg nem pirul.


Ha van maradék húslevesünk víz helyett inkább azt használjuk. 


Jó étvágyat kívánok ehhez a finom egytálételhez


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése