Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. május 20., hétfő

Epres mascarponés krémes

Tegnap Apukám születésnapját ünnepeltük, a drágám holnap lesz 77 éves. Erre az alkalomra epres krémest sütöttem. 


A hét közepén még mascarponés répatortában gondolkodtam. Jobban mondva olyan sütiben, amelyben mascarpone van, hiszen a hűtőben lapul már vagy két hete egy nagy doboz belőle. Kézenfekvőnek gondoltam, a répatortát, mert azt nagyon szeretjük, de a piacon olyan csodaszép eprek csábítottak, hogy változtattam a  sütési terven. Így lett a répatortából epres süti. Nem bántam meg a változtatást, és ami a lényeg, Apu is nagyon örült neki. Igaz, nem kerek klasszikus torta lett, de az összes szeretetem benne volt, és ez a lényeg. 


Hozzávalók:
Piskótához:
6 tojás
30 dkg kristálycukor
10 evőkanál víz
1 teáskanál sütőpor
22 dkg liszt
3 dkg kakaópor
Krémhez:
50 dkg mascarpone
1 csomag vaníliás cukor
5 dl Hulala
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg eper


Először a piskótát készítjük el.


A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját a kristálycukorral addig keverjük, amíg az el nem olvad. Hozzáöntjük a vizet és tovább keverjük. Amikor teljesen egynemű, hozzászitáljuk a lisztet, amelyhez előzőleg hozzáadtuk a kakaóport, a sütőport és a sót. Legvégül óvatos mozdulatokkal hozzákeverjük a tojások fehérjéből vert kemény habot. A sütőt 170 fokra előmelegítjük, és sütőpapírral bélelt közepes (kb.22-33 cm-es) tepsiben megsütjük.


A krémhez habosra keverjük a vaníliás cukorral ízesített mascarponet és a növényi habot.
A kihűlt piskótát kettévágjuk és megkenjük krém 2/3 részével, amelybe belekeverjük az apró kockára vágott epret. Befedjük a tészta másik felével, annak a tetejét is megkenjük krémmel, megszórjuk csoki darával, krém rózsákkal és eper szemekkel díszítjük.


A krémhez használhatunk tejszínt is, akkor kell bele ízlés szerinti cukor is, de mivel én növényi habból készítettem az eleve cukrozott, így nem tettem bele csak vaníliás cukrot.
Ezt a sütit készíthetjük más gyümölccsel is és a krémet ízesíthetjük tetszés szerint citrom vagy narancslével, fahéjjal. A különféle variációknak csak a fantáziánk szab határt.


Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése