Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. augusztus 21., szerda

Diós rakott tészta

Sajnos nagyon szeretem a kifőtt tésztákat, ez megint a Gombóc Artúr jelenség. Csak én nem a csokival  - na jó, azzal is - hanem a tésztával vagyok úgy, mint ő. Nálam jöhet az édes, a sós, a fodros, a cső, a masni, a durum, vagy a tojásos. Nehezen tudok ellenállni egy jó tészta ételnek. Azt írtam, hogy sajnos, hát igen ...... a tésztákat háttérbe kell szorítanom, ezért nem is eszem belőle sokat, igyekszem tartani a mértéket, de be kell vallanom ez nagyon nehéz.  
Egy szónak is száz a vége, kedvet kaptam a Pozsonyi kocka készítéshez, az egésszel egyetlen probléma volt, hogy kevés volt az itthon fellelhető mák. A vásárláshoz annyi kedvem sem volt, mint egy mákszem 😃, így maradt a diós verzió. A diós rakott tészta érdekében feláldoztam az utolsó üveg tavalyi szilvalekvárt, ami igazából nem is volt áldozat, mert a 2019-es szilvalekvár projektet a múlt héten megoldottam. 


Hozzávalók:
10 dkg vaj
3 tojás
12 dkg cukor
3 dl tejföl
1 citrom héja
50 dkg fodros kocka tészta
15 dkg darált dió
kb. fél üveg szilvalekvár


A tojássárgáját a cukorral, és a lágy vajjal habosra keverjük, hozzáadjuk, a tejfölt és a reszelt citromhéjat. A tojások fehérjét habbá verjük és óvatosan a tejfölös masszához keverjük, majd a kifőtt, alaposan lecsöpögtetett tésztát beleforgatjuk a habos masszába.
Egy 25x35 cm-es tepsit kivajazunk, és a tészta 1/3 részét beleöntjük, meghintjük a darált dió 1/3 részével és a szilvalekvárból kis halmokat teszünk rá. A következő tészta réteggel ugyanígy járunk el. Az utolsó tésztarétegre már csak kevés diót, és kristálycukrot szórunk.


170 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük.
Jó étvágyat kívánok ehhez a finom tésztához! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése