Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. augusztus 6., kedd

Grízes gyümölcspite

Ilyenkor, nyár közepén a sok friss gyümölcs folyamatos csábításnak tesz ki. Ha jól utána gondolok nincs olyan gyümölcs, amit ne szívesen fogyasztanék. Az hogy milyen formában, az is teljesen mindegy. Jöhet a nyers gyümölcs, a lekvár, a szörp, a süti, a gyümölcsleves. Most a hűtőszekrény aljában egy citrom, néhány szem barack, és szilva várta, hogy mi lesz a sorsa. ......Hát ez lett, egy finom gyümölcsös pitében dicsőültek meg. A receptet néhány éve kaptam, de eddig még soha nem készítettem el. Nézegettem az interneten is hasonló recepteket, amelyek általában kefirrel vagy joghurttal készültek, és mindenki ódákat zengett a finomságáról. Gondoltam, az én tejfölös változatom sem lehet rossz, maximum kicsit kalóriadúsabb lesz. És jól gondoltam nagyon finom lett.


Hozzávalók:
15 dkg gríz
15 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 nagy pohár (33 dkg) tejföl
3 tojás
1 citrom leve és héja
10 dkg vaj
12 dkg cukor
30 dkg gyümölcs


Az puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat, a tejfölt, a citrom levét és héját, és ezekkel  is alaposan kikeverjük. A lisztet, a grízt és a sütőport összekeverjük, a tojásos masszához adjuk, majd 30-40 percig pihentetjük, hogy a gríz megszívja magát nedvességgel. Egy közepes (kb. 22x33 cm-es) tepsit kibélelünk sütőpapírral és beleöntjük a tésztát. 


A gyümölcsöt egyenletesen elosztjuk a tészta tetején és 170 fokosra előmelegített sütőben aranysárgára sütjük. Hústűvel ellenőrizzük, hogy teljesen át sült e a tésztánk. 


Amikor teljesen kihűlt kockára vágjuk. A tészta nem túl édes, ezért az édesszájúak nyugodtan porcukrozzák meg. 
Én szilvával sárga és őszibarackkal készítettem a sütit, de bármilyen idénygyümölccsel, vagy akár alaposan lecsepegtetett befőttel is finom.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése