Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. május 22., péntek

Kakaós csiga 2

Egyik nap, késő este a facebookon láttam egy posztot, amelyen ínycsiklandozó kakaós csiga képe volt látható. Annyira megkívántam, hogy legszívesebben azonnal nekiláttam volna a sütésnek, de ez este 11 órakor volt, és nem biztos, hogy a családom örült volna, ha éjszaka matatok a konyhában. Annyit azonban megtettem az ügy érdekében, hogy kivettem egy adag élesztőt a fagyasztóból, így reggel nyugodtan neki láthattam a sütésnek, és előkerestme nagymamám kakaós csiga receptjét. Ha már 5 dkg-os volt az élesztő, nem hagyhattam, hogy kárba vesszen, ezért dupla adagot sütöttem. Hatalmas mennyiség lett belőle, de így sem száradt ránk. Nagyon finom puha a tésztája, de, hogy hány napig marad friss, azt nem tudom megmondani, mert másnap az utolsó darab is elfogyott. 


Hozzávalók:
Tésztához:
3,5 dl tej
3 evőkanál porcukor
2,5 dkg élesztő
60 dkg liszt
csipet só
10 dkg vaj
1 tojás
1 tojássárgája
Töltelékhez:
 4 evőkanál kakaópor
5-6 evőkanál porcukor
10 dkg olvasztott vaj


A langyos tejbe elkeverünk 1 evőkanál porcukrot  és felfuttatjuk benne az élesztőt. 
A liszthez hozzátesszük a maradék porcukrot, a sót, a tojásokat, és  a felfuttatott élesztőt.  Amikor összeállt a tészta, több részletben hozzádolgozzuk az olvasztott vajat, és alaposan kidagasztjuk a tésztát. 40-50 perc alatt duplájára kelesztjük, majd enyhén lisztezett deszkán 1 cm vastagra elnyújtjuk.


A kinyújtott tésztát megkenjük olvasztott vajjal és rászitáljuk a kakaót, majd a porcukrot. Mind a kakaónak, mind a porcukornak teljesen be kell fednie a tésztát. Ezután  feltekerjük a tésztát, és éles késsel 2 cm vastag szeleteket vágunk belőle. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral és egymástól 2 cm távolságra beletesszük a csigákat. Még 20 percig  a tepsiben is kelesztjük a csigákat, majd 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Még melegen megszórjuk porcukorral. 



Puhábbak lesznek a csigák, ha cukros tejjel megkenjük mindegyik tetejét, és még 2-3 percre visszatesszük a sütőbe, és csak utána szórjuk meg porcukorral.
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése