Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2021. november 17., szerda

Sütőtök krémleves

 Beköszöntött az igazi hűvös ősz, és valljuk be, ilyenkor jobban kívánjuk a meleg ételeket. Én különösen a levesekkel vagyok így. Egy jó meleg leves nekem, már maga a boldogság. A mi családunkban a sütőtökös ételeknek nincs nagy hagyománya. Van egy almás-sütőtökös muffin, amit ebből a zöldségből szoktam készíteni, és ezzel be is fejeződött nálam a sütőtök karrierje. Vagyis nem egészen, mert a sült tököt, csak úgy magában nagyon szeretjük, de más ételt eddig nem készítettem belőle. Már jó ideje kacérkodtam a sütőtök krémlevessel, mert egy egri kiruccanás alkalmával ott azt ettem és nagyon ízlett. Aztán a közelmúltban az étterem-hét alkalmából, egy nagyon patinás helyen ebédeltünk, és ott a férjem evet sütőtök krémlevest, és nagyon ízlett neki. Így aztán úgy gondoltam itt az ideje, hogy  elkészítsem. Jó sok receptet megnéztem és ezekből rakosgattam össze a saját változatomat. És mondhatom, igen jól sikerült. Az egész család jó ízűen kanalazta a finom, sűrű levest.


Hozzávalók:
kb. 1kg-os sütőtök
étolaj
2 evőkanál méz
1 kisebb hagyma
fél mokkáskanál gyömbér
fél mokkáskanál fehérbors
1 narancs leve
1 dl tejszín
pirított tökmag


A tököt alaposan megmossuk, és feldaraboljuk. 200 fokos sütőben kb. 45-50 perc alatt puhára sütjük, majd amikor  meghűlt,  kikaparjuk a belsejét.


A hagymát nagyon apróra vágjuk, és kevés zsiradékon üvegesre dinszteljük, hozzáadjuk a mézet, néhány percig forraljuk, majd hozzákeverjük a tököt. Ízesítjük sóval, borssal és gyömbérrel. Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje és összefőzzük. Turmixszoljuk a pürét, ízesítjük a narancs levével, és felöntjük annyi vízzel, amennyi levest szeretnénk. Forralunk rajta egyet, belekeverjük a tejszínt, és ha szükséges utána ízesítünk.
Szél Tamás videójában láttam, hogy a kikapart tökmagokat és a sült tökhéjat összefőzte, és ezzel a lével öntötte fel a levest. Kipóbáltam és tényleg nagyon finom aromát ad a levesnek.
A kész levest pirított tökmaggal és tökmagolajjal kínáljuk. A férjem sajtos pirítóst is evett hozzá, szerinte így az igazi.


Akár maggal, akár olajjal, vagy pirítóssal, mindenhogy jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése