Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2021. november 19., péntek

Túrós pogácsa

Mit tehet az ember a túróval, ha túrós tésztát tervez, de a család leszavazza? Süt valami túrós süteményt. Valami finom habos, krémes, vagy inkább valami omlós sós süteményt. Már többször említettem, hogy én inkább a sós sütemények, és főleg a pogácsák nagy rajongója vagyok, így, a saját kedvemre túrós pogácsa készült a túróból. Ha megkérdeztem volna a család többi tagját is, gondolom, ők valami édességre szavaztak volna, de vagyok annyira önző - persze csak ilyen tekintetben - nem csináltam közvélemény kutatást. Mivel nagyon finom lett, a családom sem bánta, hogy ez lett a túró sorsa. 


Hozzávalók:
35 dkg tejföl
70 dkg liszt
5 dkg élesztő
25 dkg túró
2 csapott evőkanál só (ízlés szerint)
30 dkg margarin
 Tetejére:
1 felvert tojás
10 dkg reszelt sajt


A tejföl felét meglangyosítjuk, elmorzsoljuk benne az élesztőt és felfuttatjuk. A lisztet összekeverjük a sóval, és elmorzsoljuk benne a margarint és a túrót. Hozzáöntjük a maradék tejfölt, és a felfuttatott élesztőt, majd alaposan összegyúrjuk. Langyos helyen 30 percig kelesztjük, ekkor kinyújtjuk és meghajtogatjuk. Ezután még kb. 20 percig pihentetjük. 2 cm vastagra nyújtjuk, és 4-5 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. A pogácsák tetejét megkenjük felvert tojással, és mindegyikre teszünk 1-1 csipet reszelt sajtot. 180 fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük a pogácsákat. 


A túró miatt sokáig puha marad a tésztája. (.....Állítólag, mert nálunk ezt még nem tudtam kitapasztalni.)


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése