Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. február 7., kedd

Borsos szelet

Boros tokányt szerettem volna készíteni, de véletlenül karajt vettem ki a fagyasztóból.....így indult a borsos szelet karrierje nálam. Annyira szép szeletek voltak, hogy sajnáltam csíkokra vágni, ekkor döntöttem el, ha van Budapest tokány és szelet, Bakonyi borda és tokány, Temesvári szelet és tokány, és még sorolhatnám, akkor miért ne lehetne a borsos tokányt is "szeletesíteni". És nem bántam meg, hogy variáltam vele egy kicsit.....nagyon finom lett. A hús hihetetlenül omlós, a sűrű szaft pedig  nagyon zamatos. Az íze majdnem ugyanolyan, mint a borsos tokányé, hiszen szinte ugyan úgy készül, de mégis más.  Azóta rendszeresen készítem, és már nem a véletlen műve hogy ez készül, hanem szilárd elhatározásból teszem.
 
 
Hozzávalók:
8 szelet karaj
1 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
2 teáskanál paradicsompüré
bors
ételízesítő
1 dl fehérbor
víz, vagy húsleves
 
 
A hússzeleteket kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk, és egy kicsi ideig félre tesszük, hogy átjárják a fűszerek.
Egy serpenyőben kevés zsírt forrósítunk és a hússzeletek mind a két oldalát hirtelen megpirítjuk. A sült húsokat félre tesszük. A visszamarad zsírban aranysárgára pirítjuk a finomra vágott vöröshagymát, felengedjük egy kevés vízzel és lassan zsírjára sütjük. Beletesszük a zúzott fokhagymát, az ételízesítőt és a borsot, majd egy kevés vizet öntünk alá, és a húsokat is hozzáadjuk. Fedő alatt pároljuk, és szakaszosan, többször zsírjára sütjük, ettől lesz szép színe és sűrű leve. Amikor a hús már majdnem puha a zsírjára sütött szafthoz adjuk a paradicsompürét, és rozsdabarnára pirítjuk, majd felöntjük a fehérborral és egy kevés vízzel. Lassan készre forraljuk, ha szükséges még ízesítjuk.
 
 
Párolt rizzsel, tört krumplival tálaljuk.
Víz helyett húslevessel is készíthetjük, sokkal finomabb lesz, de ebben az esetben vigyázzunk a sózással.
 
 
Jó étvágyat kívánok hozzá!

2 megjegyzés: