Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. február 23., csütörtök

Aszaltszilvás habos mákos

Van egy régi habos diós receptem, amit még a nagymamámtól tanultam. Ma ezt a sütit gondoltam újra és dió helyett mákkal készítettem. És nem bántam meg a változtatást. Lekvárt nem tettem bele olyan sokat mint a diós változatba, inkább csak annyit, hogy az aszaltszilva darabok ne csúszkáljanak ide-oda. A szilvától jó szaftos és zamatos lett. Azt hiszem ezután sokszor fogom készíteni ezt a sütit, hiszen nem csak finom, hanem elég mutatós is és az ára is megfizethető.
 
 
Hozzávalók:
Tésztához
50 dkg liszt
15 dkg porcukor
4 tojássárgája
1 csomag sütőpor
25 dkg margarin
1-2 evőkanál tejföl
fél citrom reszelt héja
csipetnyi só
Töltelékhez
2-3 evőkanál szilvalekvár
10 dkg aszaltszilva
4 tojásfehérje
20 dkg porcukor
15 dkg darált mák
fél citrom reszelt héja
 
 
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, és legalább 30 percre betesszük a hűtőszekrénybe.
Egy közepes méretű  (kb. 25 x 35 cm-es) tepsit alaposan kikenünk zsírral és beletesszük a tészta 2/3 részét. Megkenjük a lekvárral és rászórjuk az apró kockára vágott aszaltszilvát.
A tojásfehérjét habbáverjük, hozzákeverjük a porcukort és a darált mákot és a reszelet citrom héját. A habot tészta tetejére simítjuk és a maradék tésztából berácsozzuk.
 
 
160 fokra előmelegített sütőben kb. 30-40 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a rács szép aranybarnára sül.
Ha kihűlt tetszőleges téglalap, vagy négyzet alakúra vágjuk a sütinket.
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése