Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. február 14., kedd

"Carbonara spagetti", ahogyan én készítem

Az első kalandom a carbonaravál Pécs és Villány közötti úton lévő kisvendéglőben kezdődött. Nagy választék már nem volt - mivel már jóval ebédidő után voltunk - így a carbonara spagettire esett a választásunk. Szerelem lett első kóstolásra, és amint haza érkeztem rögtön megkerestem a receptet. Többféle variációval találkoztam és ezek variálásából született meg az én saját verzióm. Akik nagyon ismerik az olasz konyhát, azt mondják, az eredeti receptben nem szerepel tejszín, tehát ami azzal készül az nem carbonara. Akárhogy is van nekem a tejszínnel készült "carbonara" ízlik a legjobban. De mindegy is, hogy mi ennek az ételnek a neve...... egy a lényeg, nagyon finom és hihetetlenül gyorsan elkészül.
 

 
Hozzávalók:
15-20 dkg császárszalonna vagy bacon
3 dl tejszín
1 nagyobb gerezd fokhagyma
3 tojássárgája
1 evőkanál olaj
10 dkg parmezán
35 dkg spagetti
 
 
A tojások sárgáját összekeverjük a tejszínnel, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd belereszeljük a sajtot.
A szalonnát apró kockára vágjuk és az olajon megpirítjuk, amikor már majdnem jó, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, és összekeverjük  az enyhén sós vízben kifőzött és alaposan lecsepegtetett tésztával. Átmelegítjük a tésztát és ráöntjük a tojásos- sajtos - tejszínes szószt. Alaposan átforgatjuk, összemelegítjük, hogy a sűrű krémes szósz jól bevonja a tésztát.
A tészta legyen meleg, de ne túl forró, mert akkor a tojás rásül és nem lesz finoman krémes.
Mivel ez nem igazi carbonara, hanem csak olyan magam módján készített a parmezánt nyugodtan helyettesíthetjük bármilyen kedvünkre való sajttal. Én most füstölt edami sajttal készítettem és nagyon finom lett így is.
 
 
Jó kísérletezést, majd jó étvágyat kívánok hozzá!
 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése