Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. április 5., csütörtök

Havasi gyopár szelet

Húsvétra sütöttem ezt a sütit. Sajnos időhiány miatt - amiben folyamatosan szenvedek - a receptírásra csak most jutott időm.
Mutatós és finom sütemény, ezért  ünnepi alkalomra is érdemes készíteni. De ezt a sütit nem kell feltétlenül ünnephez köti, bármelyik vasárnap megsüthetjük. Biztos vagyok benne, hogy aki egyszer megkóstolja, újra és újra el fogja készíteni, akár egy kellemes hétvégi nassoláshoz, vendégek várásához vagy az ünnepi asztal egyik ékességének.
Az interneten szinte mindenhol ugyan azt a leírást találtam, és sokáig azt készítettem én is, de az évek folyamán változtattam rajta egy kicsit. A legtöbb recepttel ellentétben a kakaós és a sárga tésztát egyszerre készítem el, és csak egy részét szinezem, ízesítem kakaóporra. Így egy kicsit "spórolok" a munkával.
Szerintem elég édes így is ez a sütemény, ezért inkább nem öntök a tetejére tojásfehérjés habot. Ha díszíteni szeretném, a már így is mutatós süteményt, akkor leheletnyi porcukrot szórok csak rá. Bízom benne, hogy nektek is tetszik majd az általam megosztott recept.
 
 
Hozzávalók:
Tésztához:
55 dkg liszt
22 dkg margarin
28 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
1 tojás
4 evőkanál tejföl
1 evőkanál kakaópor
A tészta tetejére:
15 dkg durvára vágott dió
4-5 evőkanál baracklekvár
Krém:
5 dl tej
5 evőkanál liszt
25 dkg margarin
17 dkg porcukor
2 csomag vaníliás cukor
 
 
A tésztához összegyúrjuk a lisztet, a porcukorral, a sütőporral és a csipetnyi sóval. Beleütjük a tojást, hozzáadjuk a margarint, a tejfölt és rugalmas tésztát gyúrunk belőle. A tésztát négy részre osztjuk. Az egyik részbe belegyúrunk 1 evőkanál kakaóport. Ha túl kemény a kakaós tészta, akkor kevés tejfölt gyúrjuk még hozzá.A kakaós tésztát legalább 30 percre fagyasztóba tesszük, hogy majd tudjuk reszelni.

Az első sárgalapot tepsi nagyságúra nyújtjuk, megkenjük levkárral és nagylyukú reszelőn a tetejére reszeljük a kakaós tészta 1/3 részét, majd az egészet megszórjuk darabosra vágott dióval. A lapot 160 fokos sütőben megsütjük.

 

A másik két lappal is hasonlóan járunk el.
Ameddig hűlnek a lapok, elkészítjük a krémet. A lisztet lekeverjük a tej felével. A többi tejet felforraljuk, beleöntjük a lisztes keveréket, és folyamatos kevergetés mellett sűrű krémet főzünk belőle.
A margarint a porcukorral, és a vaníliás cukorra, habosra keverjük, majd a kihűlt lisztes péphez adjuk.
A krémet két részre osztjuk és megkenjük a lapokat.
 
 
A süteményt legalább fél napig pihentetjük, hogy a lapok jól átpuhuljanak.
 
 
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!
  


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése