Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2018. december 6., csütörtök

Marcipános tallér

Amikor néhány éve rátaláltam erre a receptre, amint megláttam azonnal tudtam, hogy ez lesz az egyik kedvenc aprósüteményem.  Már a látványa is lenyűgözött, mondhatnám szerelem volt első látásra. Első pillantásra azt hittem, hogy ét, és fehér csoki van a süti tetején, de amikor elolvastam a receptet láttam, hogy ez több mint egy csokis linzer. Az étcsoki alatt ugyanis vékony réteg marcipán és lekvár található. Hihetetlen, hogy milyen harmóniát alkotnak az ízek ebben a falatnyi sütiben.

Hozzávalók:
25 dkg liszt
5 dkg darált mandula
8 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
csipet só
15 dkg vaj
1 tojássárgája
Tetejére:
 lekvár
20 dkg marcipán
5 dkg étcsoki


A tészta száraz hozzávalóit összekeverjük, majd hozzáadjuk a tojássárgáját és a vajat. Rugalmas tésztát készítünk belőle. A tésztát 3-4 mm vastagra nyújtjuk és kb. 4 cm-es korongokat szúrunk ki belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 160 fokra előmelegített sütőben szép világosra sütjük.
A marcipánt átgyúrjuk, és porcukrozott deszkán vékonyra nyújtjuk. Ugyanakkora korongokat szúrunk ki, mint a linzerek.
Amikor kihűlt a tészta vékonyan megkenjük lekvárral és mindegyik tetejét befedjük 1-1 marcipán koronggal.
A csokit felolvasztjuk és ecsettel bekenjük a marcipános korongok egyik felét.


Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése