Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. április 12., péntek

Barackos csirkemell

Nem hinném, hogy olvasási zavarom lenne ........ habár néha olyan dolgokat olvasok, hogy az eredeti szöveg köszönő viszonyba sincs az olvasott dologgal. Tudom, ez nem nagy dicsőség, inkább figyelmetlenség. Így lett a Dinószakik meséből Disznókakik, amin nagy hirtelen mélységesen felháborodtam, mert őszintén, hogy lehet ilyen címmel mesét adni egy mesecsatornán. Aztán a következő pillanatban láttam, hogy jó nagy félre olvasásról van szó. De legalább jót nevettem. A barackos csirkemellel is hasonlóan jártam. Egy rendezvényre készültünk, ahová néhány nappal korábban, előre el kellett adni a választott ételt. Az étlapon ott szerepelt a Csordás pecsenye. Csirkemell, barack, sonka, sajt.... csupa olyan dolog, amit szeretek, és ráadásul a családunk nevét viseli. Eldöntöttem, én biztos ezt fogom kérni. Beszélgettünk, hogy ki, mit fog kérni, de Csordás pecsenyét senki nem kért, ellenben Csárdás pecsenyét többen is. Na, ekkor már kezdtem sejteni, hogy itt súlyos félreolvasásról van szó. Úgyhogy én is átszegődtem a Csárdás pecsenyések táborába. Ahogy gondoltam, tényleg finom volt az étel. Azóta itthon többször is készítem, igaz egyszerűen Barackos csirkemellnek hívjuk.


Hozzávalók:
1 csirkemell filé
15 dkg reszelt füstölt sajt
10 dkg gépsonka
1 üveg felezett barackbefőtt
só 
fehérbors
étolaj


A csirkemellből szeleteket vágunk, enyhén klopfoljuk, ízlés szerint megsózzuk és borsozzuk. Legalább fél órán keresztül hűtőszekrényben pihentetjük, hogy a fűszerek átjárják a húst. 
Serpenyőben kevés olajat hevítünk és a húsok mind két oldalát hirtelen megsütjük. Sütő edénybe tesszük, az elősütött szeleteket, mindegyikre teszünk 1-1 szelet sonkát és fél-fél barackot. A tetejét bőven megszórjuk reszelt sajttal. Csak annyi időre tesszük az előmelegített sütőbe, amíg a sajt egy kicsit megpirul.



Ajánlom azoknak, akik szeretik az édes és sós ízek keveredését, a hús és a gyümölcs kiváló összhatását.
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése