Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. április 18., csütörtök

Brokkolival töltött csirke-alagút


Néhány napja Nikitől (lányomtól) kaptam egy Messenger üzenetet, amelyben ennyi állt: "ezt meg kell csinálnunk". Az üzenet mellé  csatolva volt egy videó. Megnéztem és láttam, igen ezt tényleg meg kell csinálom. Annyira jól nézett ki, és az elkészítése sem tűnt bonyolultnak. Aztán a végeredményben tényleg nem csalódtam. Az elkészült étel látványa egyszerűen csodaszép. De mint tudjuk, nem minden a látvány, az íz a lényeg. Amivel én nem teljesen értek egyet, mert igen is kell, hogy egy étel, vagy sütemény szép is legyen. Akik értenek a gasztronómiához, azt mondják először a szemünkkel eszünk. És tényleg.... Visszatérve az én csodás brokkolis csirke-alagutamhoz - jobb név nem jutott eszembe - elmondhatom, hogy az íze vetekedett a látványával. Sütés közben nem száradt ki fűszeres hús és a töltelék is finom szaftos maradt. A brokkoli üdesége remek harmóniát alkot a sajtokkal és fűszeres bundával. 
Kicsi unokáim nagyon szeretik a zöldségeket, talán egyetlen kivétel a párolt brokkoli, de ebben a formában ők is szívesen megették. Egy biztos a felnőttek körében osztatlan sikert aratott. Még a rántott hús és  pörkölt bűvöletében élő férjem is jóízűen ette, és nekem ez az igazi siker. 


Hozzávalók:
1 csirkemell filé
10-12 vékony szelet gépsonka
Töltelékhez:
15 dkg gépsonka kockára vágva
15 dkg reszelt sajt 
15 dkg krémsajt
25-30 dkg brokkoli
negyed mokkáskanál fokhagymapor
Páchoz:
1 mokkáskanál oregánó
1 mokkáskanál paprika
fél mokkáskanál fehérbors
fél mokkáskanál fokhagymapor  
1 mokkáskanál só


A filét szeletekre vágjuk és megklopfoljuk. Összekeverjük az oregánót, a paprikát, a borsot a fokhagymaport és a sót. Ezzel a keverékkel alaposan bekenjük a húst és félretesszük, amíg elkészítjük a tölteléket.


A brokkolit késsel apró darabokra vágjuk, hozzáadjuk a kockára vágott sonkát, a reszelt sajtot, a krémsajtot, és kevés fokhagymaporral ízesítjük.


Egy püspökkenyérformába sütőpapírt teszünk és kibéleljük a hússzeletekkel, majd a sonka szeletekkel. Beleöntjük a brokkolis tölteléket és befedjük a maradék  sonkával és hússal.


170 fokos sütőben 25-30 perc alatt szép pirosra sütjük, ekkor egy másik tepsibe kiborítjuk és erre a felére is rápirítunk egy kicsit.


15-20 perc hűtés után tökéletesen szeletelhető.
A töltelékbe én nem tettem sót, mert a sonkától és a sajtoktól kellően sósnak találtam. 
Fokhagymapor helyett nyugodtan lehet zúzott fokhagymát is használni. Én Trappista sajttal és ömlesztett tejszínes sajttal készítettem a tölteléket, de ez is variálható  ízlés szerint.
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése