Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. július 11., csütörtök

Meggyleves (keszőce), ahogy Dédike készítette

Nem hiszem, hogy sok finomabb étel van, mint a hideg meggyleves. Amikor kislány voltam, anyai nagymamám és keresztanyám meggylevese volt a meghatározó számomra. A "Melegvölgyi" szőlőben volt egy meggyfájuk, amin hihetetlenül édes és szinte bordó volt a meggy.  Az ebből készült meggyleves - vagy, ahogy felénk hívták meggyszósz - olyan csodás ízű volt, amit azóta sem ettem. Az állaga, olyan se nem leves, se nem szósz, a színe egészen sötét bordó, az íze, pedig édes, ugyanakkor savanykás volt. Még most is a számban érzem, ha becsukom a szemem. 
Kezdő háziasszony koromban, amikor már önállóan bontogattam a szárnyamat, mondtam anyukámnak majd én főzök igazi finom, tejszínes meggylevest. Tényleg nagyon finom lett, de....... Ott volt az a fránya DE! Mert be kellett ismernem, hogy Dédike - miután megszülettek a gyerekeim, mi is így szólítottuk mamát -  egyszerű, olcsó meggylevese sokkal jobban ízlik a családnak. Keményítővel és pudingporral is próbálkoztam, de az elvette a csodás színét, és az igazat megvallva az íze sem lett olyan mint az övé volt.  A titok annyi, hogy a habaráshoz, egyszerűen hideg vízzel kell elkeverni a lisztet.  Nem kell sem tejszín, sem tejföl, de még tej sem a habarásba. Semmi fűszer csak némi cukor, mert a zamatos meggy megadja neki a csodás ízt. 
És a legfontosabb dolgot majdnem elfelejtettem, a hamisítatlan dédimama féle meggyleves csak szemes meggyből finom. Nem, ez nem igaz ..... fejtett meggyből is tökéletes, de nekem az emlékek miatt a szemes meggy társul ehhez a leveshez.


Hozzávalók:
kb. 1 kg meggy 
(ha egy kicsit több, az csak jót tesz neki) 
3 evőkanál liszt
ízlés szerint cukor (3-4 evőkanál)
kb. 1,5 l víz


A megtisztított meggyet egy fazékba tesszük, aláöntünk 2-3 evőkanál vizet és a cukrot. Lassú lángon elkezdjük dinsztelni a meggyet. Amikor kezd összeesni, felöntjük annyi vízzel, amennyi levest szeretnénk, majd felforraljuk. Néhány percig főzzük, hogy elfőjön a habja. Közben elkészítjük a habarást. A lisztet kevés vízzel csomómentesre keverjük, majd a leveshez öntjük. Egyet forralunk rajta, megkóstoljuk, és ha úgy érezzük, cukorral ízesítjük.


Alaposan lehűtve kínáljuk.


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!



4 megjegyzés: