Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2019. november 1., péntek

Babraguval töltött tarja sörben sütve

Régebben egyáltalán nem rajongtam a tarjáért, sőt ha jól belegondolok, egyáltalán meg sem ettem. Persze, ez az időszak már vagy 30 éve elmúlt. Akkoriban, amelyik húson egy kicsi réteg zsír volt nálam már szóba sem jöhetett. Szegény Anyukám, így visszagondolva jó sokat bosszankodhatott miattam, mert én csak a csirkemellet és a sovány karajt voltam hajlandó megenni. A nagy zsíros, "cupákos" húsok még ma sem a kedvenceim, de egy finoman elkészített csülök, vagy egy szaftos tarja, már nem tartozik az ellenségeim közé. Ma már szívesen használom ezeket a húsokat, főleg azért, mert a családom nagyon szereti őket.
Amikor egy gasztromagazinban megláttam ennek a sültnek a receptjét, már láttam is magam előtt, hogy milyen lesz, az általam készített változat. Mert egy kicsit változtattam rajta, hogy teljesen az ízlésemnek megfelelő legyen. A férjem szokta mondani, hogy ők a kísérleti alanyok. (De szerintem ezt Ő egyáltalán nem bánja.) Pici volt csak a változtatás az eredeti recepthez képest, és a végeredmény szuper finom lett. 



Hozzávalók:
7 szelet csont nélküli tarja
2,5 dl sör
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
15 dkg sonka
1 vörösbab konzerv
liszt
1 mokkáskanál fűszerpaprika
bors
zsiradék


A tarját kicsit kiveregetjük, besózzuk és félretesszük, amíg elkészítjük a tölteléket.
A hagymát apróra vágjuk, és kevés zsiradékon megdinszteljük. Rátesszük a kockára vágott sonkát, és azt is átpirítjuk egy kicsit. Belekeverjük a leszűrt vörösbabot, a zúzott fokhagymát, sóval és borssal ízesítjük. Kevés vizet, vagy húslevest öntsünk alá, és lassú tűzön kb. 10 percig főzzük.  Végül 1 evőkanál liszttel szórjuk meg, és forraljuk össze.


A tarja szeletek mindegyikre tegyünk egy-egy halom babos tölteléket, hajtsuk össze, és alaposan nyomkodjuk össze a széleiket. 
A maradék lisztet keverjük össze a fűszerpaprikával, és ebbe forgassuk meg a töltött szeleteket. Egy kizsírozott tepsibe fektessük bele a húsokat, tegyük köré a megmaradt ragut, és öntsük rá a sört. A tepsit lefedjük alufóliával, és 180 fokon kb. 1 órán keresztül sütjük. Ekkor levesszük róla a takarást és megpirítjuk a sült tetejét.


Érdemes kipróbálni nagyon finom és laktató étel. Inkább jó nagy szelet tarjából készítsétek, mert akkor szépen egyben maradnak a csomagok, nekem elég kicsi szeletek voltak, és sütés végére szétnyíltak, mint a rózsa, de így is elég mutatósak lettek.


Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése