Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. február 8., szombat

Vajdasági sós tekercs

Amikor már elég a sok édes süteményből, akkor jöhet egy finom sajtos sütemény. 



Az egyik Facebook sütős-főzős csoportban láttam meg ezt a sós, sajtos csodát. Akkor nem jegyeztem le a receptjét, csak arra emlékeztem, hogy kell bele 1 pohár joghurt és 1 kg lisztből készült. Másnap elkezdtem keresni a receptet, de azt a változatot sajnos sehol nem leltem, helyette mindenhol az alábbi leírás szerepelt. Döntenem kellett, vagy tovább keresem a receptet, és ha nem találom,  nem sütök Vajdasági sós tekercset, vagy megelégszem ezzel a recepttel. Az utóbbi mellett döntöttem, és már nem is bánom, hogy ez a recept lett a befutó. Nagyon jól sikerült. Rögtön másfél adagot készítettem belőle, mert egyrészről nagy a család, másrészről, amikor ilyesmi készül, valahogy mindenkinek sokkal jobb lesz az étvágya. (Aminek nagyon örülök, mert imádom, amikor jó étvággyal eszik a főztömet.) A tetemes mennyiségből néhány darab még marad, és másnaposan is finom puha, nem száradt ki. Persze, frissen volt az igazi, de biztos vagyok benne, hogy ez a 4-5 darab sem fog tönkre menni. 



Hozzávalók:
Tésztához:
80 dkg liszt
5 dl tej
5 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
1 evőkanál só
1 dl étolaj
Töltelékhez:
25 dkg vaj
3 tojássárgája
1 evőkanál só
10 dkg reszelt sajt
Tetejére:
reszelt sajt, szezámmag, lenmag, stb.
1 tojás



A töltelékhez a vajat habosra keverjük a sóval és a tojássárgájával. Lereszeljük a sajtot.
A langyos tejben elkeverjük a cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt.
A lisztbe elkeverjük a sót, hozzáadjuk a megkelt élesztőt és az étolajat. A tésztát jól kidagasztjuk, és 4 részre osztjuk.
Az első adagot kb. fél cm vastagra nyújtjuk és megkenjük a vajas töltelék negyedével, és megszórjuk reszelt sajttal. A megtöltött tésztát feltekerjük, és éles, lisztbe mártott késsel trapéz alakzatokat vágunk belőle. A többi tésztával is ugyan így járunk el.



A tekercseket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, a tetejüket megkenjük a felvert tojással, megszórjuk sajttal vagy valamilyen maggal.
180 fokos sütőben kb. 35-40 perc alatt szép pirosra sütjük.



Jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése