Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. február 4., kedd

Amerikai fánk (kevert tésztából)

Amióta megvettem a Vidék íze újság februári számát, folyamatosan szemeztem a címlapján lévő színes amerikai fánkokkal. 


A recept annyira megtetszett, hogy vásároltam hozzá egy fánksütő tepsit, mert mint kiderült, ez egy kevert tésztás fánk. Eddig, csak a jó édes, és zsíros amerikai fánkot ismertem, ezért vonzott ez a változat. Ugyanakkor izgatta a fantáziámat, hogy az interneten milyen recepteket találok. A legtöbb esetben az "igazi" amerikai fánkot, ugyan úgy élesztős tésztából készítik, és olajban sütik, mint a mi szalagos fánkunkat. De találtam kevert tésztás amerikai fánk receptet is, ami hasonlított az újságban lévő recepthez. Mivel már meg van a tepsi, és lelkiekben is rákészültem a kevert fánkra, egyértelmű volt, hogy megsütöm a kinézett a receptet. Isteni finom lett, a tésztája könnyű, laza, és főleg nem zsíros. Azt hiszem, ha gyors finomságra vágyunk sokszor fogom készíteni. A díszítése tovább tart, mint magának a tésztának az összeállítása és sütése.
Ebből a tészta mennyiségből nekem 22 darab fánk lett. Egyszerre 12 darabot tudtam sütni a tepsiben, de a második adag tésztának nem ártott, a várakozás. A második adag ugyan olyan lett, mint az első.


Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
15 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
csipet só
10 dkg olvasztott, de nem forró vaj
2 db tojás
2 dl tejszín


Egy tálba összekeverjük a tojást, a tejszínt és a vajat. Egy másik edénybe beleszitáljuk a lisztet, a porcukrot, hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a sütőport, és a csipet sót. Ezután a száraz anyagokat összevegyítjük a tojásos folyékony hozzávalókkal. Éppen csak addig keverjük, amíg elkeverednek a hozzávalók, nem szabad túlkeverni! A fánksütő tepsit kikenjük zsírral. 


A tésztát habzsákba tesszük és a formákat 3/4 részig töltjük. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, és 15-20 perc alatt készre sütjük a fánkokat.
Amikor kihűltek csokival vagy cukormázzal bevonjuk, és kedvünk szerint díszítjük, díszítő cukorral, pirított dióval, mandulával.
(A cukor mázhoz 15 dkg porcukrot simára kevertem 1 kisebb citrom levével.)


Jó étvágyat kívánok hozzá!

1 megjegyzés: