Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. március 21., szombat

Zöldséges máj

Változik a világ, és én is. Régebben szívesen ettem a plázák kínai gyorséttermeiben - persze akkor sem napi, vagy heti rendszerességgel - de mára ebben is változtam. Inkább itthon igyekszem elkészíteni ezeket az ételeket. Vagyis inkább maradjunk annyiban, hogy igyekszem valami hasonlót készíteni. Megnézek jó sok receptet, aztán azokat addig variálom, amíg olyan nem lesz, amilyennek én szeretném.


Így történt ez a kínai boros csirkemájjal is. Én már nem is így nevezem, egyszerűen csak Zöldséges máj. És, hogy miért? .... mert nem olyan erőteljesen borsos, mint a kínai változat, nincs benne szójaszósz és egyéb kínai "fűszercsoda". Tudom, hogy sokan szeretik, ezeket az ízeket, hiszen  izgalmassá teszi az ételeket, de én sajnos nem ehetem a szóját, így ezt ki kell hagynom belőle. A legjobb ebben az ételben, hogy bármilyen zöldséggel elkészíthető, ami otthon fellelhető, tehát takarékoskodhatunk is ezáltal, és valljuk be a csirkemáj sem tartozik a legdrágább alapanyagok közé.  Szóval viszonylag olcsón nagyon finom ételt tudunk készíteni. És a lényegről majdnem elfeledkeztem, hihetetlenül gyorsan elkészül. Maga a zöldségek előkészítése és a máj megtisztítása több időt vesz igénybe, mint magának az ételnek a megfőzése. 


Most már eleget áradoztam a Zöldséges májról, íme, a recept. Főzzétek meg, és mondjátok el a véleményeteket!


Hozzávalók:
50 dkg csirkemáj
1 fej hagyma
1 kisebb kaliforniai paprika
1 marék zöldhüvelyű bab
4-5 nagyobb, és vastagabb káposztalevél
1 gerezd fokhagyma
2-3 gomba
1 nagyobb sárgarépa
bors
majoránna
zsiradék


A répát vékony csíkokra vágjuk, és kevés zsiradékon egy vokkban, vagy mély serpenyőben elkezdjük dinsztelni. Amint kezd puhulni, hozzáadjuk a felszeletelt hagymát, és együtt folytatjuk a dinsztelést. Amint a hagyma is elkezd fonnyadni, beletesszük a vékonyra szeletelt paprikát, majd a  zöldbabot, a kockára vágott gombát, legvégül a laskára vágott káposztát. Ízesítjük borssal és nagyon pici sóval. Amikor készen vagyunk a zöldségekkel, áttesszük egy másik edénybe. 
Ismét kevés zsiradékot teszünk az edénybe, és amikor kellően forró beletesszük a feldarabolt májat.  Ízesítjük borssal, majorannával és megpirítjuk.  Amikor már  készen van, megszórjuk 1 teáskanál keményítővel, hozzákeverjük a zöldségeket, kevés vizet öntünk rá. Amint összeforrt, elzárjuk alatta a lángot és sóval ízesítjük.


A májat főzés közben ne sózzátok, mert keménnyé teszi azt. Természetesen sertés májból is készíthetitek. Párolt rizzsel kínáljuk.
Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése