Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. március 22., vasárnap

Tejbegrízes szelet

Nagyon régen ettem tejbegrízt, de a héten megkívántam és készítettem egy tányérral. Kristálycukorral, sok kakaóval és fahéjjal a tetején .... úgy, ahogy gyerekkoromban ettem. Nagyon - nagyon jól esett. Tegnap nézegettem, a süteményes könyvemet, és megakadt a szemem a Tejbegrízes szeleten. Egyértelmű volt, hogy elkészítem.


Hozzávalók:
Piskótához:
4  tojás
20 dkg kristálycukor
7 kanál víz
4 dkg kakaópor
16 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só
Krémhez:
4 dl tej
4 evőkanál gríz
15 dkg porcukor
15 dkg vaj
fahéj
Tetejére:
cukrozatlan kakaópor
fahéj


A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájához hozzáadjuk a kristálycukrot és elkezdjük keverni. Amikor már kezd kifehéredni, kanalanként hozzáadjuk a vizet, és habosra kavarjuk. Hozzákeverjük a kakaóport, a lisztet és a sütőport. A tojásfehérjéből csipetnyi sóval kemény habot verünk, és kis adagokban a tésztához forgatjuk.
Sütőpapírral kibélelünk egy 22x33 cm-es tepsit és beleöntjük a tésztát.
A tejből és a grízből sűrű tejbegrízt főzünk. A porcukrot a vajjal habosra keverjük. A grízes és a vajas krémet összekevejük és fahéjjal ízesítjük.
A kihabosított krémet a piskótára kenjük, a tetejét meghintjük kakaóporral és kevés fahéjjal.


Jó étvágyat kívánok hozzá! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése