Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. június 18., csütörtök

Citromkrémes rolád

Egy magazint lapozgatva figyeltem fel, erre a receptre, ami csupa olyan dolgot tartalmaz, amit nagyon kedvelek .... citrom, mascarpone, tejszín, levendula, és főleg a piskóta. 


Imádom a piskóta tekercset, ami abból a finom légies piskótából készül, azt az ahány tojás, annyi kanál liszt és cukor fajtát. Szóval megláttam a receptet és beleszerettem. Azonnal tudtam, hogy ez lesz a hétvégi desszert, jobban mondva nem ez, csak valami nagyon hasonló, mert az újságban olyan mini adag receptje volt leírva, hogy azt a családom, és persze jó magam is, egy szempillantás alatt belakmároztunk volna. Ezért saját ízlésemnek, és a család befogadó képességének megfelelően átvariáltam a receptet. Be kell vallanom elégedett vagyok a végeredménnyel.
Tavalyelőtt készítettem levendulás cukrot - kristálycukor levendula virággal rétegezve - amit elég ritkán használtam. A közel múltban nézegettem és azon gondolkodtam, vajon mire fogom legközelebb használni. És tessék, milyen jó, hogy van, mert csodásan finom ízt adott a krémnek. 
  

Hozzávalók:
Piskótához:
6 tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál kristálycukor
1 kávéskanál sütőpor
Krémhez:
50 dkg mascarpone
5 dl tejszín
2 csomag habfixáló
2 citrom leve
ízlés szerint porcukor
néhány levendula virág 
Díszítéshez:
reszelt citromhéj
levendula
citromfű


A piskótához szétválasztjuk a tojásokat, és a sárgáját fehéredésig keverjük a kristálycukorral. Amikor már nincsenek benne szemcsék, hozzá szitáljuk a sütőporral elkevert lisztet, majd legutoljára a kemény habbá vert tojásfehérjét forgatjuk bele. Sütőpapírral bélelt gáztepsiben, 170 fokos sütőben megsütjük. Amikor készen van, lehúzzuk róla a sütőpapírt, és egy tiszta konyharuha segítségével feltekerjük. Amikor teljesen kihűlt a piskóta, megtöltjük krémmel. Ehhez a mascarponét ízlés szerinti cukorral habosra keverjük, majd ízesítjük a citrom levével és a lemorzsolt levendulavirággal. A tejszínhabot jól lehűtjük és habfixálóval kemény habot készítünk belőle, majd a citromos krémhez keverjük. Egyenletesen a piskótára kenjük és lazán feltekerjük. A sütemény külsejét is ezzel a krémmel fedjük be. Reszelt citromhéjjal és levendulával díszítjük.


A levendulával óvatosan bánjunk, mert ha túl sokat teszünk bele levendula szappan, vagy molyirtó illata lesz!


Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése