Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. július 19., vasárnap

Karamellás sárgabarackleves

Amikor már megfőztem a sárgabarack lekvárt, elraktam a befőttet, megsütöttem a barackos sütit, és még mindig van sárgabarack, akkor jöhet a finom sárgabarackleves. 
Imádom a különböző a krémes leveseket. Kihasználom a nyár csodás ajándékait, és sorra készítem a különféle gyümölcsleveseket. Persze télen is készülnek nálam ilyen finomságok, fagyasztott gyümölcsből, vagy befőttből, de ilyen csodás íze, és színe nem lesz, mint a szezonban készült társaiknak. Most van alkalmam gyönyörködni a látványukban és kényeztet az ízlelőbimbóimat a zamatukkal. 


A sárgabarack elég édes gyümölcs, de azért csak kívánkozik bele egy kis cukor, amit most karamellizáltam, és a leves betétjeként szolgáló darabolt  barackokat is karamellbe forgattam. A kissé ropogós barackdarabkákat, csak közvetlenül a tálaláskor tettem a levesbe, így azok remek kontrasztot alkottak a selymes krémlevessel.


Hozzávalók:
1,2 kg sárgabarack
6 evőkanál kristálycukor
2 l víz
2 dl tejszín
csipet fahéj
1 teáskanál vaj


1 kg sárgabarackot, forró, majd jéghideg vízbe mártjuk, és lehúzzuk a héjjét. 4 evőkanál kristálycukrot  karamellizálunk, és hozzáadjuk a barackot. Alaposan összekeverjük és egy kicsit együtt rotyogtatjuk. Felöntjük annyi vízzel, ami ellepi a barackokat, és összeforraljuk. A puha barackot turmixoljuk, ízesítjük fahéjjal, és felöntjük úgy, hogy kb. 2 liter legyen a leves. Ekkor egyett forralunk rajta, levesszük a tűzről, és hozzákeverjük a tejszínt.


A maradék 20 dkg barackot apró kockára vágjuk. 2 evőkanál kristálycukorból karamellt készítünk, hozzákeverjük a barackot, majd a vajat. 
A levest kihűtjük, és a darabolt karamellás barackkal, valamint a visszamaradt szósszal kínáljuk.
A karamellizált barackhoz inkább keményebb gyümölcsöt használjuk.


Jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése