Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. július 13., hétfő

Málnahabos kocka

Ó, azok a málnahabos sütik, amit kislány koromban minden cukrászdában lehetett kapni. Még most is érzem a számban az ízét. A legfinomabb a Keletinél lévő  cukrászdában volt. Nekem legalább is ez az íz az etalon. Azóta sem ettem olyan finomat. Kutattam a receptet, és sokat kipróbáltam, de egyik sem olyan. Őszintén bevallom ez sem, habár ez is nagyon finom lett, mondatni csodás. Az én sütimnek a habjába került némi joghurt is, ami szerintem abban a régi sütiben nem volt. 


Szóval drágáim, aki olvassa ezt a bejegyzést, és ismeri annak a klasszikus málnahabos sütinek a receptje, és azt megosztaná velem annak nagyon örülnék. Addig meg esszük ezt a szintén finom joghurtos változatot, és kutatom tovább a recepteket.

 

Hozzávalók:
Tésztához:
4 tojás
1 pohár kefir
1 pohár tejföl
20 dkg cukor
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 evőkanál kakaópor
Habhoz:
20 dkg málna
2 pohár málnás joghurt
4 dl tejszín
3 csomag habfixáló
ízlés szerint porcukor


A tojásokat szétválasztjuk és  sárgáját habosra keverjük a cukorral. Beletesszük a kefirt, a tejfölt, majd a sütőporral és kakaóporral összekevert lisztet. A tojások fehérjéből kemény habot verünk és lazán a tésztához forgatjuk.
Sütőpapírral bélelt közepes (22x33 cm-es) tepsibe öntjük a tésztát, és 170 fokra előmelegített sütőben, tűpróbáig sütjük.
A tésztát teljesen kihűtjük. A krémhez a málnát megturmixoljuk, kislyukú szitán átszűrjük, és a joghurthoz keverjük. A tejszínt ízlés szerinti mennyiségű porcukorral, és a habfixálóval keményhabbá verjük, majd a joghurthoz keverjük.


A habot a kihűlt tésztára kenjük, néhány órára hűtőszekrénybe tesszük, majd kockára felvágjuk. Tejszínhabbal, vagy málna szemekkel díszítjük.
  

Jó sütést, majd jó étvágyat kívánok hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Én is keresem azt a receptet...Nem találtam, viszont ráakadtam egy oldalra,ahol rendelésre szállitanak ilyen málnás süteményt...íme;https://rendeljsutit.hu/termek/malnahabos/ Eta

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen az ajánlást. Biztos nagyon finom az a süti is. :)

    VálaszTörlés