Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2020. július 23., csütörtök

Sárgabarackos kelt pite

Reggel, amikor bementem a konyhába, csábítóan mosolyogtak rám a gyümölcsös tálból az érett sárgabarackok, és kínálgatták magukat. Ahogy alaposan szemre vételeztem őket megállapítottam, hogy ha 2-3 szemet megeszek, és a hűtőszekrényből is kiveszem az ott hűsölő barackokat, akkor pont egy pitére való gyümölcsöm van. Már napok óta kacérkodtam a gondolattal, hogy barackos pitét sütök, és minden bizonnyal ennek ekkor jött el az ideje.


Emlékeztem, hogy a Gasztroangyal egy korábbi adásában sütöttek egy olyan pitét, amire én vágytam.  Megkerestem a receptet, és neki láttam az elkészítésének. A saját ízlésemnek megfelelően variáltam   egy kicsit a recepten, de az alapokhoz "hű" maradtam. Nagyon finom süti kerekedett ki belőle, a tésztája finom puha, a tetején lévő tejfölös máz, pedig krémesel lágy. Az ízélményt a cukrozott barackok pikánssága koronázza meg. Szívből ajánlom mindenkinek. 


Hozzávalók:
Tésztához: 
40 dkg liszt
3 dkg élesztő
2 dl tej
3 evőkanál tejföl
10 dkg vaj
12 dkg porcukor
2 tojássárgája
csipet só
Rakományhoz:
6 dl tejföl
3 tojássárgája
4-5 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja
kb. 15 kisebb szem sárgabarack
1 evőkanál kristálycukor


Langyos tejben elkeverünk 1 teáskanál cukrot, és felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztet átszitáljuk, összekeverjük a porcukorral, a sóval, hozzáadjuk a tejfölt, a tojások sárgáját, valamint a felfuttatott élesztőt. Elkezdjük kidolgozni a tésztát. Amikor kezd egynemű lenni, részletekbe hozzáöntjük az olvasztott, de nem meleg vajat, és simára dolgozzuk a tésztát. A nokedli tésztánál egy kicsit sűrűbb tésztát fogunk kapni. Letakarjuk és langyos helyen kb. 30 percig kelesztjük. Egy közepes méretű (22x33 cm-es) tepsit kikenünk zsírral és alaposan kilisztezzük, majd egyenletesen belesimítjuk a megkelt tésztát. A tejfölt összekeverjük a cukorral, a citrom héjával, a tojások sárgájával és a tésztára öntjük.
A barackokat elfelezzük és magházukkal felfele egyenletesen kirakjuk vele a süti tetejét. A magok helyére 1-1 kávéskanál cukrot teszünk. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütjük a süteményt. Hústűvel ellenőrizzük, hogy teljesen átsült e. 
A kihűlt sütit úgy szeleteljük, hogy mindegyikbe kerüljön 1-1 szem barack.


Én most fahéjas és levendulás kristálycukrot tettem a barackokra, amelyek tovább ízesítették az amúgy is zamatos sütit.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése